خبرگزاری کار ایران

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق فجر در کرمانشاه برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۰۶۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق فجر در ۷ دی ماه در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی صفدری در نشست خبری به مناسبت میزبانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اظهار داشت: در سال جاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در ۴ استان برگزار می شود که کرمانشاه هم به عنوان یکی از چهار مناطق میزبان این جشنواره به شمار می آید.

وی گفت: فعالیت های فرهنگی پس از وقفه دوران کرونا به روال معمول خود باز میگردد که جشنواره فجر و تئاتر فجر هم در داخل این جشنواره هر ساله برگزار می شود و امسال پس از چند سال این جشنواره منطقه ای در کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: در این جشنواره ۹ استان میزبان کرمانشاه خواهند بود که این استان ها شامل، استان های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، همدان، ایلام، لرستان، مرکزی، قزوین و کرمانشاه می باشند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره ۷ دی ماه برگزار و به مدت ۴ روز طول خواهد کشید و ۱۰ دی ماه مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

صفدری ادامه داد: با توجه به تنوع فومیتی در این جشنواره به گونه‌ای می‌توان گفت این جشنواره اقوام نیز محسوب می شود و فرصت مناسبی برای ارائه آثار قومیت های مختلف به حساب می آید.

وی افزود: در قالب این جشنواره ۱۷ اجرا توسط هنرمندان ۹ استان انجام خواهد شد که بخشی در تالار انتظار و بخشی نیز در مجموعه شهید آوینی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید داشت: تماشای آثار این جشنواره برای عموم مردم استان رایگان بوده و مکان ها و ساعت های اجرا و عناوین آنها مشخص شده که در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

وی گفت: در این جشنواره ۲۵۰ نفر از هنرمندان ۹ استان وارد کرمانشاه شده که در بخش هزینه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و همچنین شهرداری کرمانشاه و بخشی هم میراث فرهنگی، انجمن نمایش بودجه و کمک به این جشنواره را متقبل شدند که هزینه ها در مجموع حدودا ۲ میلیارد تومان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز