خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه؛

نظرات متفاوت مجموعه‌های میراث فرهنگی ما را سر در گم کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۰۹۸

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه علاوه بر میراث فرهنگی دو زیر مجموعه دیگر این سازمان نظرات مختلفی در مورد تله کابین کرمانشاه می‌دهند، گفت با این نظرات شهرداری سردرگم و پروژه تله کابین مسکوت مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، نادر نوروزی در نشست استاندار با مجموعه سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه، با اشاره به مشکلات میراثی پروژه تله کابین گفت: این پروژه چند سال پیش با ایراداتی از سوی میراث فرهنگی مواجه شد که در نهایت مقرر شد با قدری جابجایی ایستگاه ابتدایی آن در ابتدای پارک کوهستان و در کنار بیمارستان امام حسین (ع) واقع شود.

وی افزود: با توجه به این تغییرات سرمایه گذار پای کار آمده و از ۱۲ پایه پروژه در یک مسیر ۱۱۵۰ متری، هشت پایه آن احداث شد که باز هم میراث مخالفت کرده و اجازه ادامه کار را نداد.

نوروزی گفت: این بار مجموعه میراث فرهنگی عنوان کردند که خط از محدوده پارینه سنگی عبور می کند و پژوهشگاه میراث فرهنگی این بار مسیر خط پروژه را از محدوده پارینه سنگی جدا کرد.

وی افزود: ایستگاه پایانی مجموعه هم ۳۰ هکتار بود که با محدودیت های صورت گرفته به ۶.۶ هکتار تقلیل پیدا کرد.

شهردار کرمانشاه گفت: با اعلام این محدودیت ها هنوز میراث فرهنگی تکلیف ما را مشخص نکرده که بتوانیم این پروژه را ادامه دهیم.

نوروزی گفت: متاسفانه در این زمینه ما با یک مجموعه طرف نیستیم و میراث فرهنگی استان، پایگاه جامع تاقبستان و پژوهشکده میراث فرهنگی هر کدام جداگانه اعمال نظر کرده و نظراتشان با هم مغایرت دارد که موجب سردرگمی ما شده است.

وی افزود: انتظار ما از مسئولان میراث فرهنگی این است که هرچه سریعتر تکلیف ما در این زمینه مشخص کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز