خبرگزاری کار ایران

راه اندازی نخستین سایت تخلیه نخاله‌های ساختمانی در شهر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۸۰

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : اولین سایت محل تخلیه نخاله های ساختمانی شهر کرمانشاه با ده هکتار مساحت درمحدوده سراب نیلوفر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کرمانشاه، برومند نامداری معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، امروز در مراسم افتتاح این سایت اظهار داشت: با راه اندازی این سایت از این پس هر ساخت و سازی در شهر کرمانشاه صورت گیرد، نخاله‌های آن باید در این سایت تخلیه شود.

وی در ادامه با اشاره به مراحل اداری طی شده برای احداث این سایت گفت: بعد از مدت ها پیگیری در نهایت از طریق همکاری با فرمانداری کرمانشاه توانستیم این محل را که قبلاً معدن بوده، به عنوان سایت تخلیه نخاله آماده کرده و امروز افتتاح کنیم.

نامداری تصریح کرد: برای اطمینان از تخلیه نخاله‌ها در این سایت، صدور پایان کار ساختمان منوط به تحویل نخاله‌ها به این سایت شده است.

در ادامه این مراسم بهزاد مسعودی اصل معاون شهرسازی شهرداری کرمانشاه نیز گفت: با راه اندازی این سایت، هر کس قصد ساخت و ساز داشته باشد باید نخاله‌های خود را تحویل سایت داده و رسید آن را به شهرداری تحویل دهد تا بتواند پروانه پایان کار بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که انباشت نخاله‌ها در شهر به سیما و منظر شهری آسیب می‌رساند، گفت: بر این اساس در اولین گام تلاش کردیم تا سایتی جهت تخلیه و جمع آوری نخاله‌های ساختمانی راه اندازی شود.

معاون شهرسازی شهرداری کرمانشاه در ادامه از پیگیری برای راه‌اندازی سه سایت دیگر تخلیه نخاله در کرمانشاه خبر داد و افزود: در تلاشیم در چهار نقطه شهر این سایت‌ها را راه اندازی کنیم، اما تاکنون همین سایت ما مورد تایید محیط زیست واقع شده است.

حسن موحد مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: این سایت به وسعت ۱۰ هکتار محل تخلیه نخاله های شهر کرمانشاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سایت اولین سایت کرمانشاه است، افزود: پیگیر هستیم سایت‌های دیگری را در اطراف شهر راه‌اندازی کنیم.

موحد در تشریح روند جمع آوری و تخلیه نخاله های ساختمانی در این سایت، گفت: برای انجام این کار مالکینی که قصد تخریب ساختمان و بازسازی آن را دارند باید در گام اول به شهرداری منطقه مربوطه مراجعه کنند و شهرداری منطقه به دو سازمان حمل و نقل بار و سازمان مدیریت پسماند نامه زده تا پیگیر امور شوند.

وی تصریح کرد: کارشناسان سازمان مدیریت پسماند به محل ساختمان تخریب شده مراجعه کرده و ضمن اخذ عوارض نخاله، حجم نخاله موجود را برآورد کرده و اعلام می‌کند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: سازمان حمل و نقل بار نیز پیگیر اخذ قرارداد بین شرکت های زیرمجموعه خود با مالک شده تا خودروهای دارای مجوز کار بارگیری نخاله ها و حمل آن به محل سایت را انجام دهند.

موحد خاطر نشان کرد: بعد از انجام این کارها و تحویل نخاله، تاییدیه‌ای برای مالک صادر می‌شود که می‌تواند آن تاییدیه را به شهرداری منطقه برده و پروانه پایان کار خود را دریافت کند، اما قبل از دریافت پروانه پایان کار، نیرویی از خدمات شهری شهرداری منطقه مربوطه به محل ساختمان تخریب شده مراجعه کرده تا از پاکسازی کامل محل ساخت و ساز اطمینان حاصل کند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه در خصوص نحوه بازیافت نخاله های ساختمانی گفت: در حال حاضر تنها بحث جمع آوری و تخلیه نخاله ها انجام شده و در گام بعدی به دنبال بازیافت آن هستیم.

وی افزود: علاوه بر این سایت دیگری جهت بازیافت نخاله نزدیک روستای "عمه" داریم که کار تمدید مجوز آن در دست انجام است و پیگیر کارهای آن هستیم تا بتوانیم کار بازیافت نخاله در این سایت را هم داشته باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه  تصریح کرد: در همین سایت، درفاز بعدی با نصب دستگاه های لازم کار بازیافت نخاله ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز