خبرگزاری کار ایران

اولین گوزن زرد در منطقه " قلاجه " اسلام آبادغرب به دنیا آمد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۸۷

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلام آبادغرب از تولد نخستین گوساله گوزن زرد در منطقه حفاظت شده قلاجه خبر داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسلام آبادغرب از تولد نخستین گوساله گوزن زرد در سایت تکثیر این گونه خاص گوزن در منطقه حفاظت شده قلاجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنای کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، مهرداد شهبازی اظهار داشت: تولد این گوساله نشان دهنده سازگارشدن گوزن زرد به محیط و همچنین مناسب بودن و ارزش زیستی منطقه حفاظت شده قلاجه برای تکثیر این گونه در معرض انقراض است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسلام آبادغرب با اشاره به برخی مشکلات، خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان شد و گفت: کم بودن وسعت سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی «داربادام» از جمله مواردی است که باید رفع شود.

وی افزود: وسعت فعلی این سایت ده هکتار بوده، در حالیکه برای این سایت، محدوده‌ای به وسعت ۶۰ هکتار نیاز است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسلام آبادغرب تاکید کرد: با توجه با اینکه نرهای غالب در فصل جفت‌گیری از ورود سایر نرهای مغلوب به قلمرو خود جلوگیری می‌کنند و از طرفی نرهای مغلوب امکان خروج از قلمرو را به‌دلیل وسعت کم سایت ندارند، در سال گذشته یک راس از نرهای مغلوب با ضربات شاخ نر غالب تلف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسلام‌آباد غرب گوزن زرد ایرانی را گونه‌ای زیبا و منحصر به فرد و از گونه‌های در معرض انقراض خواند و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به‌منظور نجات، حفظ و تکثیر آن در چند نقطه از کشور که شرایط زیست برای این گونه را دارد، اقدام کرده است.

سایت گوزن زرد «داربادام» در منطقه حفاظت شده قلاجه یکی از سایت‌هایی است که از سال ۹۰ راه‌اندازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز