خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

۴۲ محفل انس با قرآن در کرمانشاه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۸۱

از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ محفل انس با قرآن در استان کرمانشاه برگزار شده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه بیشترین محفل قرآنی در شهرهای کرمانشاه و کنگاور با برگزاری ۱۳ و ۱۲ مراسم برگزار شده است، افزود: در این محافل قاریان برجسته کشوری و بین المللی حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به استقبال بی‌نظیر علاقه مندان به قرآن کریم از این محافل نورانی اشاره کرد و گفت: این محافل برای نخستین سال است که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در قالب سلسله برنامه‌های بر «امواج فرهنگ و هنر» برنامه ریزی شده است.

وی افزود: محافل انس با قرآن کریم دوشنبه هر هفته با حضور قاریان ممتاز استانی در یکی از مساجد دارای کانون برگزار می‌شود و چهارشنبه پایانی هرماه نیز این محافل نورانی با حضور قاریان کشوری و بین المللی در تالار بزرگ شهر(انتظار) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به منابع محدود مالی در حوزه‌های فرهنگی، گفت: با همت بلند و دید وسیع متولیان فرهنگی استان محافل انس با قرآن هر هفته پررونق‌تر از گذشته در مساجد برگزار شده است.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح جز خوانی قرآن کریم نیز با حمایت این اداره در دو مسجد برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسجد چهارمین شهید محراب شهرک الهیه قبل از نماز مغرب وعشا و مسجد ثارالله(ع) بعد از نماز صبح و نماز مغرب و عشا این مراسم را هر روز در ایام ماه رمضان برگزار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان اشاره کرد و افزود: ۱۴ نمایشگاه کتب و نرم افزار علوم قرآنی در سراسر استان با هدف معرفی تازه‌های نشر قرآنی در استان برپا شده است که به صورت تخفیف‌های ویژه کتاب‌های این حوزه را عرضه می‌کنند.

وی همچنین به اشاره به اینکه پرونده شش موسسه قرآنی نیز برای تاسیس در سه ماهه اول امسال تشکیل شده است، گفت: هم اکنون ۷۰ موسسه قرآنی در زمینه‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تفسیر، مفاهیم، قرائت و… در استان فعالیت رسمی دارند.

رحیمی زنگنه به برگزاری مسابقه ˈعرش اعلیˈ ویژه ماه مبارک رمضان در نمایشگاه علوم قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقه به صورت کتبی و با همکاری موسسه اعجاز قرآن برگزار می‌شود که در پایان به ۳۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین از توزیع کتاب‌ها و نرم افزارهای آموزشی قرآن کریم در بین موسسات خبر داد و افزود: از این طریق می‌توان به شیوه‌های مدون و یکسان آموزش قرآن در استان دست یافت.

وی در پایان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های قرآنی رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد، افزود: البته طبق تقویم کاری این اداره کل مراسم‌ها، محافل، مسابقات و نمایشگاه‌های قرآن در طول سال با جدیت برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز