خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه؛

طرح‌های آبخیزداری از بروز سیلاب و روان‌‌آب جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۰۶

با اجرای طرح‌های آبخیزداری، از بروز سیلاب و روان‌ آب تاحدی جلوگیری و با اجرای عملیات آبخیزداری درصدد تغذیه سفره‌های زیرزمینی هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اهداف طرح‌های آبخیزداری، این طرح‌ها را موجب جلوگیری از بروز سیلاب و روان‌ آب دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حسین سلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف طرح‌های آبخیزداری اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری غالباً با دو هدف کنترل سیل و کاهش رسوب انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح‌های آبخیزداری، از بروز سیلاب و روان‌ آب تاحدی جلوگیری و با اجرای عملیات آبخیزداری درصدد تغذیه سفره‌های زیرزمینی هستیم.

سلیمانی تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری معمولاً به دو روش مکانیکی و بیولوژیکی اجرا می‌شود و در شهرستان سنقر با هماهنگی معاونت آبخیزداری در حوضچه‌های آبخیز می‌خوران، گویچه، کله پا، زاغان، خسروآباد فعله‌گری و امجد به مساحت ۲۵۰ هکتار اقدام به کاشت بذر بادام شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در پایان اظهار کرد: همزمان در روستای کشکمیر نیز با هماهنگی اداره مرتع در سطح ۵۰ هکتار از اراضی ملی عملیات کپه کاری نیز اجرا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز