خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون دام های سبک و سنگین کشور علیه بیماری تب برفکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۸۵۴

برنامه عملیاتی واکسیناسیون جمعیت دام و سبک و سنگین کشور علیه بیماری تب برفکی در فاز اول سال ۱۴۰۲ جهت پوشش حداکثری جمعیت دامی در دوره زمانی اول مرداد تا پایان شهریور مورد تاکید سازمان دامپزشکی است.

به گزارش ایلنا از سازمان دامپزشکی کشور،  سرپرست این سازمان با صدور ابلاغیه ای، برنامه عملیاتی واکسیناسیون جمعیت دام و سبک و سنگین کشور علیه بیماری تب برفکی در فاز اول سال ۱۴۰۲ را مورد تاکید قرار داد.

واکسیناسیون رایگان

بر اساس این ابلاغیه، واکسیناسیون تب برفکی در فاز اول در دام سنگین و سبک روستایی و عشایری به طور همزمان در کل کشور به صورت رایگان صورت می پذیرد.

همچنین برنامه و زمان شروع طرح از ابتدای مرداد تا انتهای شهریور ماه به مدت دو ماه پیش بینی شده است.

بر اساس آنچه در این ابلاغیه آمده است این واکسیناسیون در فاز اول برنامه واکسیناسیون پوشش دام سنگین ۹۰ درصد و دام سبک ۷۰ درصد جمعیت دام را مورد انتظار دانسته و در عین حال افزوداه است: دام هایی که برای نخستین بار واکسینه خواهند شد، در صورت عدم اطمینان از سابقه واکسیناسیون دام‌های زیر یک سال سن ( بعد از ۲۱ تا ۲۸ روز) واکسن یادآور دریافت نمایند.

بر اساس این ابلاغیه تمامی ادارات کل دامپزشکی استان ها مکلف شده اند تا صرف نظر از شرایط جغرافیایی و مسائل مرتبط همگام با این طرح واکسیناسیون رایگان استان را اجرایی کنند و جمعیت دامی واکسینه بیش از یک ماه قبل از شروع طرح باید مجددا واکسینه شوند.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در این ابلاغیه یادآور شده عملکرد استان‌ها و حسن اجرای طرح از طریق اطلاعات ثبت شده در سامانه GIS، مراجعه حضوری به استان‌ها، و مانیتورینگ ایمنی متعاقب واکسیناسیون (PVM) ارزیابی خواهد شد.

صالحی در بخشی از این ابلاغیه مسئولیت حسن اجرای این طرح را با مدیر کل دامپزشکی هر استان دانسته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز