خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی؛

در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۵۳

به گفته معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، تاکنون 10 میلیون و 159 هزارتن گندم از کشاورزان گذشت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز خرید گندم به بیش از 10 میلیون و 159 هزارتن گندم از کشاورزان رسید.  

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در رویداد معرفی طرح‌ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی که امروز، 7 شهریورماه 1402 در وزارت جهاد کشاورزی به مناسب هفته دولت برگزار شد،  بیان کرد: خوشبختانه در گندم به خودکفایی رسیده‌ایم باید کشاورزان را به ترغیب کنیم تا تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار بگیرند.

در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم

او افزود: مقام معظم رهبری در بازدیدی از غرفه کشاورزی در یکی از نمایشگاه‌ها بر بحث خودکفایی گندم تاکید بسیاری داشتند و در آنجا اعلام کردند که به دیم زارها و آمارها نیز توجه بیشتری شود تا بتوانیم به درستی تصمیم بگیریم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰، ۴.۵ میلیون تن خرید تضمینی گندم انجام شد زیرا شرایط سختی بود. از لحاظ تغذیه و تامین مواد غذایی مشکل داشتیم، با پدیده خشکسالی مواجه شدیم و کود نیز به موقع تامین نشد. اما با تدابیر اتخاذ شده سال ۱۴۰۱ خرید تضمینی گندم به ۷.۵ میلیون تن و امسال نیز به ۱۰ میلیون و 160 هزار تن رسید. 

او افزود: باید به دیمزارها توجه ویژه داشته و به آمار نیز دقت خاصی داشته باشیم. باید ابزار درست را در اختیار داشته باشیم تا آمار دقیقی داشته باشیم. 

مهاجر تاکید کرد: 4 ماه قبل فائو آمار گندم تولیدی در ایران را 13.5 میلیون تن اعلام کرده و آمریکا دوماه پیش اعلام کرد میزان گندم تولیدشده در ایران 14 میلیون تن است. آن‌ها آمار را از کجا تهیه می‌کنند؟ از تکنولوژی و هوش مصنوعی. ما هم می‌توانیم با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی به آمار درست و دقیق دست یابیم.

به گفته او برای دستیابی به آمار دقیق، گندم آبی از گندم دیم جدا شد و برای هر کدام پروژه جداگانه‌ای در نظر گرفته شد. 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با عنایت الهی و تمرکز کشاورزان در گندم نان به خودکفایی رسیدیم که دستاورد بزرگی است.

 

 

 

انتهای پیام/
صبا رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز