خبرگزاری کار ایران

وزیر جهادکشاورزی:

دانش از چار‌دیواری مراکز تحقیقاتی بیرون آید/ رد‌پای «تات» در زیربخش‌های کشاورزی دیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۶۰

وزیر جهادکشاورزی دانش‌بنیان سازی کشاورزی را تنها راه بقای کشاورزی ایران برای تأمین امنیت غذایی کشور دانست و بر ورود تحقیقات کاربردی به مزارع و واحد‌های تولیدی کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست با رئیس، معاونان و رؤسای موسسات تحقیقاتی سازمان تات که شامگاه سه‌شنبه 19 دی‌ماه برگزار شد، یادآوری کرد: وزارت جهادکشاورزی متولی سفره و معیشت مردم است و باید غذای سالم و کافی را در اختیار جامعه قرار دهد.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ۱۲ قلم محصول اساسی کشاورزی افزود: ما باید این محصولات را با توجه به اقلیم خشک و نیمه‌خشک، محدودیت منابع آب و خاک و عقب‌ماندگی در سرمایه‌گذاری کشاورزی، تولید کنیم.

نیکبخت با تاکید بر پیشرفت کشاورزی به رغم محدودیت‌های موجود، ادامه داد: ما راهی به جز کشاورزی دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری نداریم و در راه رسیدن به آن ناگزیر از عملیاتی ساختن و کاربردی کردن تحقیق و پژوهش و کشاندن دانش به عرصه‌ مزارع هستیم.

2/5 درصد مقالات کشاورزی جهان مربوط به تات

وی در همین رابطه اضافه کرد: 2/5 درصد مقالات کشاورزی جهان مربوط به تات است و این افتخار بزرگی برای ایران است، این افتخار می‌بایست در پای ساقه گندم، تولید بذر و نهاده، فناوری واحد تولیدی و همه زیربخش‌های کشاورزی تزریق شود و میوه آن که بهره‌وری و فراوانی تولید با منابع محدود است، شاکله امنیت غذایی پایدار را بسازد.

نیکبخت، دانش‌بنیان کردن کشاورزی و افزایش بهره‌وری را خواست رهبری و مطالبه رئیس‌جمهوری دانست و گفت: علم را از چار‌دیواری مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بیرون آورید و باید ردپای "تات" را در جای‌جای زیربخش‌های کشاورزی باقی باشد.

وزیر جهادکشاورزی بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان انرژی اتمی، هنرستان‌های آموزش و پرورش و کشاورزان پیشرو تاکید کرد و همبستگی مبارک اجرا و تحقیق را گره‌گشای مشکلات کشاورزی کشور خواند.

در این نشست، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی و نخبگان فعال در این بخش و اقتصادی شدن آنان از راه  فروش دانش و فناوری، دیگر توصیه نیکبخت به مسئولان سازمان تات بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز