خبرگزاری کار ایران

درنشست طلاب کهگیلویه و بویراحمد با عضو هیأت علمی دانشگاه پزشکی یاسوج مطرح شد؛

جوانان زبان خاص خود را دارند ،باید زبانشان را بلد باشیم/تا زمانی که به پتانسیل‌های استان توجه نشود هر روز با مصیبت‌های بیشتری روبرو خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۸۲

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه جوانان زبان خاص خود را دارند و ما باید زبان آنان را بلد باشیم، اظهارداشت: جوانان ما تشنه حقایق دین هستند، اگر روحانیت بتواند با زبان قابل قبول برای آنان دین را تبیین کند، بلاشک آنان نیز حقایق دین را می‌پذیرند.

به گزارش ایلنا از یاسوج،"شیرعلی خرامین"در نشستی با طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در قُم گفت: استیصال، یأس و ناامیدی میان جوانان به علت بحران‌های مسکن، ازدواج و ماشین می‌تواند تا حد زیادی تشدیدکننده بحران خودکشی باشد و برای پایان دادن به این بحران راهی جز تزریق اُمید در بین نسل جوان نیست.

وی با تشریح آمار طلاق و ازدواج در  15 سال گذشته، اظهارداشت: میزان ازدواج در طی این مدت نزدیک به 30 درصد کاهش و از سویی میزان طلاق تقریبا دو و نیم برابر شده است که نتیجه این کاهش ازدواج و افزایش طلاق می‌تواند در ازدواج‌های سفید و مشکلات اخلاقی خود را نشان دهد که در نهایت مُنجر به تخریب بنیان خانواده می شود.

این استاد دانشگاه به نقش روحانیت در کاهش این آسیب‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد:  می طلبد طلاب در این زمینه برای دست یافتن به اطلاعاتِ آسیب‌ها و مطالبه‌گری از مسئولان،  برنامه‌ریزی و فعالیت داشته باشند.

خرامین،  در پاسخ به سئوال یکی از طُلاب که راه برون استان کهگیلویه و بویراحمد از این شرایط چیست؟ هم ادامه داد: راه ترقی این استان از دل نخبگان دردمند می‌گذرد و تا زمانی که هر کیلومتر استان یک کارخانه تاسیس نگردد و به پتانسیل‌های آن توجه نشود، روز به روز با مُصیبت‌های بیشتری روبرو خواهیم بود، مانند بیماری، طلاق و خودکشی.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکیدکرد تا زمانی که تهران را با جادادن فرزندان نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد فتح نکنیم و از سویی به جای تغییر نیروها به فکر تغییر سرنوشت مردم استان نباشیم، وضع همین است که هست و حتی بدتر خواهد شد.

خرامین همچنین با اشاره به برخی مسائل امروز کشور، ادامه داد: تا زمانی که سرنوشت ماشین مردم دست دو غول تنبل انحصارطلب وسودجوی ایران خودرو و سایپاست، مُسلم است که ما باید خرید ماشین را جزء آرزوهای دست‌نیافتنیِ جوانان بدانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز