خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس استان گلستان درگفت وگو با ایلنا اعلام کرد ؛

عدم تخصیص حتی یک ریال برای احیای خلیج گرگان / وضعیت خلیج بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۳۷

نماینده مردم بندرگز، کردکوی، بندرترکمن در مجلس گفت: وضعیت خلیج گرگان بحرانی است و اعتبار یکهزار میلیارد تومانی که برای خلیج گرگان مصوب شده بود تا به امروز حتی یک ریال تخصیص داده نشده است.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: به علت تغییر دولت،  کار احیای خلیج گرگان خوب پیش نرفته است و با وجود اینکه ستاد ملی احیای خلیج گرگان و تالاب میانکاله بودجه هزار میلیارد تومان برای احیای این خلیج مصوب کرده است متاسفانه تا به امروز هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: اعتبار۴۰۰ میلیارد تومانی  برای لایروبی  کانال سه گانه خوزینی،چپاقلی و آشوراده ابلاغ شده بود ولی متاسفانه این کار هم انجام نشد ودستگاه های دخیل در موضوع احیای خلیج گرگان هم کاری نکردند.

ایری بیان کرد: به تازگی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای نجات خلیج گرگان در زمینه لایروبی و پمپاژ آب دریای خزر در نظر گرفته شده و آب دریا خزر با یک دستگاه پمپاژ آب ۵۰ اینچ که قدرت و مکش بالایی دارد آب را به خلیج گرگان منتقل می کند.

وی خاطر نشان کرد:  کل مباحثی که ستادملی احیای خلیج گرگان وتالاب میانکاله انجام داده فقط مطالعاتی است ولی نیاز داریم دولت درنجات خلیج گرگان ورود جدی داشته باشد وهرچه زودترمشکل حل شود.

وی با ابراز امیدواری برای تسریع در اختصاص بودجه احیای خلیج گرگان افزود: قرار است درفاز اول در قالب برنامه کوتاه مدت  آب از دریای خزر به خلیج گرگان انتقال پیدا کند ودر مرحله دوم لایروبی انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز