خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس:

خسارت اولیه سیل بهشهر حدود 30 میلیارد تومان است

کد خبر : ۱۲۰۰۶

متاسفانه رسوبات سیل همراه با شاخ و برگ و کنده درختان موجب بروز این سیل عظیم شد و اکنون همه ما موظف به امداد رسانی مناسب هستیم.

ایلنا - بهشهر: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: خسارت اولیه سیل بهشهر حدود 30 میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا از بهشهر، احمد علی مقیمی در جلسه ستاد مدیریت بحران بهشهر گفت: خسارت حوزه کشاورزی، لوازم خانگی و.. هنوز مشخص نشده است.

وی بیان داشت: متاسفانه چهار حلقه چاه در این سیل از مدار خارج شده است و باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر و بازسازی آن اقدام شود.

به گفته مقیمی 180 انشعاب آب مردم بهشهر قطع شده است و مشکل آبرسانی و قطع برق در بهشهر باید در اسرع وقت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه لوازم خانگی ما بیمه نبوده است خاطرنشان کرد: اوضاع اساسی خانوارهای تخریب صد درصدی باید ساماندهی شود و در این راستا همه مدیران باید پای کار باشند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی گفت: لایروبی کانال ها و مهار آبهای سطحی در اسرع وقت انجام شود.

مقیمی افزود: امکانات استانی جوابگوی خسارت فعلی در بهشهر نیست و باید امکانات و منابع مالی ملی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی دقیق توسط رسانه ها افزود: اطلاعات دقیق و به صورت دقیق و منسجم توسط دستگاههای اداری ارائه شود تا اطلاع رسانی ناقص ارائه نشود.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: 132 میلی متر باران در مدت زمان یکساعته بطور مداوم قطعا سیل به همراه خواهد داشت و این مسئله در بهشهر اتفاق افتاد.

سید عیسی هاشمی گفت: متاسفانه رسوبات سیل همراه با شاخ و برگ و کنده درختان موجب بروز این سیل عظیم شد و اکنون همه ما موظف به امداد رسانی مناسب هستیم.

وی ادامه داد: پاکسازی معابر در مرحله اول و ایجاد حالت روحی روانی مناسب برای شهروندان در اولویت کار ما قرار دارد.

هاشمی خاطر نشان کرد: نیاز آب، برق، گاز و تلفن باید وارد مدار شود که خوشبختانه رد حال حاضر برق بطور کامل وارد مدار شد.

معاون عمرانی استاندار همچنین گفت: براساس آمار اعلام شده تا کنون گاز 250 خانوار بهشهری قطع است، 180 میلیون تومان خسارت به برق وارد شده، 1600 مورد آبگرفتگی منازل گزارش شده است و 20 میلیارد ریال خسارت به باغات و کشاورزی وارد شده است.

وی ادامه داد: در ساعات اولیه 100 نفر از افراد سپاهی و بسیج در امدادرسانی وارد شدند که اکنون برنامه ریزی برای 40 نیم 5 نفره از سپاه و بسیج در دستور کار قرار دارد که کار بسیار مناسبی است و امیدواریم 20 تیم نیز از ارتش در این رابطه وارد شود.

فرماندار بهشهر نیز با اعلام میزان بالا ی خسارت وارد شده به بهشهر گفت: متاسفانه عمق این حادثه بسیار بالاست و باید همه دتگاهها وارد کار شوند.

محمد رضا البرزی در خصوص آمار کشته شدگان اظهار داشت: در ساعات اولیه تعداد 7 کشته درسیل بهشهر گزارش شد که این عدد به شش نفر تصحیح می شود چرا که راننده پرایدی که تصور می شد فوت کرده زنده است.

وی گفت: اکنون شهر به 8 نقطه آسیب پذیر تقسیم شده است و امیدواریم اقدامات مناسب در این راستا انجام شود.

البرزی ادامه داد: 35 مجروح رد این سیل به بیمارستان منتقل شدند که 6 نفر زا این مصدومان بستری و 29 نفر آنان ترخیص شده اند.

وی همچینن از تعطیلی مدارس و دانشگاهها برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان و جلوگیری از بروز ترافیک رد شهر خبر داد و گفت: امیدواریم همه مدارس برای فردا بازگشایی شود و برخی از مدارس که مشکل اساسی دارند در اسرع وقت نسبت به پیگیری و رفع مشکل سیلاب آن اقدام شود.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز