خبرگزاری کار ایران

فرماندار آمل خبرداد:

افزایش ۳۴ درصد بیمه کشاورزی در آمل

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۶۲

با توجه به فرارسیدن فصل برداشت متاسفانه با تلاش برخی از سودجویان در تعیین نرخ برنج برای منفعت خود به رایزنی‌هایی پرداخته می‌شود که باید با تلاش مسئولان استانی جلوی این عملکردها گرفته شود.

ایلنا: فرماندار آمل گفت: شهرستان آمل در بخش بیمه کشاورزی نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از آمل، یدالله اکبرزاده صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه بیمه در این بخش ۸۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آمل اختصاص یافته بود، یادآور شد: از این تعداد با ۹۸ درصد، هفت هزار و ۹۶۸ هکتار از اراضی این شهرستان بیمه شدند.

وی با اعلام اینکه امسال شهرستان آمل در بخش مکانیزه ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت مجدد پرداخته شود.

اکبرزاده اضافه کرد: همچنین با توجه به شرایط اقلیمی پیش‌بینی کشت رتون در۱۵ هزار هکتار از اراضی آمل می‌شود.

رئیس شورای کشاورزی آمل با تاکید براینکه در راستای فرا رسیدن به برداشت برنج نامه‌ای جهت جلوگیری از سودجویان بازار برنج به استانداری مازندران ارائه شده است، ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت متاسفانه با تلاش برخی از سودجویان در تعیین نرخ برنج برای منفعت خود به رایزنی‌هایی پرداخته می‌شود که در این امر مهم باید با تلاش مسئولان استانی جلوی این عملکرد‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه این نامه به فرمانداران شهرستان‌های مازندران نیز ارائه شده است، افزود: در این راستا برخی از کشاورزان نیز بدلیل تعهد مالی به شالی‌کوبی‌داران مجبور به فروش محصول خود با هر نرخی می‌شوند که دراین میان شالی‌کوبی‌داران براساس نرخ تعیینی خود به خرید برنج از کشاورزان می‌شوند.

اکبرزاده تاکید داشت: در کارگروه کشاورزی دستگاه‌های ذی‌ربط باید بر نرخ تعیین‌شده از سوی شالی‌کوبی‌داران نظارت و کنترل دقیقی داشته باشند تا حق کشاورزان پایمال نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه حفر و تجهیز چاه کشاورزان با تصویب ۱۸ پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از پنج هزار میلیارد تومانی بودجه حوادثی آمل به این بخش اختصاص یافت که بیشترین دغدغه کشاورزان در بخش حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز