خبرگزاری کار ایران

620 میلیون تومان صرف هزینه های عمرانی باغ بهشت همدان شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۴۷

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان گفت: در طی سال 90 تا 91 مبلغ 620 میلیون تومان در امور عمرانی موقوفه آرامستان باغ بهشت همدان هزینه شده است.

ایلنا-همدان: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان اظهارداشت:در سایت جدید 5 هزار و500 متر فضای اداری احداث شده و قبور با توجه به نیاز به صورت دو طبقه ساخته می شوند که در حال حاضر تعداد 5 هزار قبر آماده داریم.

به گزارش ایلنا؛ وی در ادامه افزود: برای اقامه نماز میت سه مصلا در نظر گرفته شده و طبق برنامه ریزی ها برای مواقع بحرانی تعداد 20 هزار قبر آماده خواهد شد.

رضوی در ادامه با اشاره به اینکه باغ بهشت همدان در سال گذشته 831 میلیون تومان درآمد داشته تصریح کرد: طبق مصوبه دولت 8 درصد از درآمد آرامستان های کل کشور به حساب خزانه واریز می شود و باغ بهشت همدان 40 نفر نیروی فعال دارد و در طول سال 50نفر به صورت غیر مستقیم در فعالیت های عمرانی مشغول هستند و در طی سال 90 تا 91 مبلغ 620 میلیون تومان در امور عمرانی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در کرمانشاه و کاشان هر قبری به مبلغ 1 و نیم میلیون تومان فروخته می شود تاکید کرد: با توجه به اینکه آرامستان ها در کشور خود گردان هستند و بودجه ای به آنها تعلق نمی گیرد قبور در باغ بهشت همدان از 600 تا 750 هزار تومان فروخته می شوند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان ادامه داد: ماهیانه بالغ بر 30 میلیون تومان حقوق کارمندان باغ بهشت و از کل درآمدها 60 درصد در بخش عمرانی و 40 درصد هم هزینه های جاری و مدیریتی آرامستان است.

وی اضافه کرد: باغ بهشت همدان قبر پیش فروش ندارد و اشخاصی سال های قبل با قیمت پایین قبر خریداری کرده و امروز به قیمت های بالا می فروشند که مربوط به عملکرد باغ بهشت نیست.

رضوی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی باغ بهشت همدان اظهار داشت: ساماندهی ورودی و خروجی باغ بهشت از سمت بلوار آیت الله موسوی، آسفالت ریزی خیابان های اطراف آرامستان، جلوگیری از تردد کامیون های حامل مصالح ساختمانی که به قبور آسیب می رسانند بخشی از مشکلات است.

وی در ادامه به دیگر مسائل و مشکلات اشاره کرد و افزود: جابجایی تیرهای برق که به سمت مزدقینه می روند، حصار کشی برای ارتقای امنیت، نصب روشنایی، نصب دوربین های مدار بسته و حضور ماموران انتظامی خصوصا در روزهای آخر هفته از نیازهای باغ بهشت همدان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز