خبرگزاری کار ایران

نقش كلیدی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست

کد خبر : ۹۸۶۵۵

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ملایر گفت: نقش كلیدی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

ایلنا: حجت الاسلام رضا زین العابدینی اظهار داشت: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت و جایگاه مساجد عنوان داشت: نقش كلیدی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و مردم آگاه ایران مبارزات خود را به رهبری امام(ره) علیه رژیم پهلوی از مساجد آغاز کردند

به گزارش ایلنا از همدان؛ وی بیان کرد: در زمان طاغوت رژیم سعی داشت جوانان را از مساجد دور کند و به انزوا بکشد، اما مردم هوشیار و آگاه ایران به رهبری امام توانستند با حمایت روحانیون مبارزو با مدد از خداوند زمینه های پیروزی انقلاب را فراهم آورند و مساجد در زمان انقلاب احیا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به نقش عمده مساجد در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مساجد در این هشت سال به عنوان پایگاه کمک های مردمی و اعزام جوانان داوطلب به جبهه های حق علیه باطل محسوب شده و نقش بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

وی بیان داشت: مردم امروز باید با مساجد رابطه تنگاتنگ داشته باشند و نسبت به احیای امور اجتماعی و فرهنگی در این اماکن مقدس گام بردارند.

وی به بحث خادمین مساجد اشاره کرد و گفت: بیشتر مساجد شهرستان دارای خادم بوده که خادمین توسط هیات امنا انتخاب می شوند و هیات امنای نیز خود بر اساس تصمیمات شورای مساجد کشور از طریق انتخابات بین نمازگزاران هر محله انتخاب می شوند.

حجت الاسلام زین العابدینی افزود: بحث عمرانی مساجد نیز زیر نظر اداره اوقاف و با اعتبارات دولتی و یا کمکهای اوقاف انجام می گیرد.

وی گفت بر اساس اولویت مساجدی که نیاز به تعمیر و تجهیز دارند این مبالغ و اعتبارات برای مساجد در نظر گرفته می شود.

وی ابراز داشت: سال گذشته نیز اعتباراتی که در بخش مساجد برای شهرستان در نظر گرفته شد هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از ساخت مسجد محدوده مسکن مهر خبر داد و افزود: برای ساخت این مسجد نیز از اعتبارات در نظر گرفته شده مسکن مهر استفاده می شود که اداره اوقاف و امور خیریه نیز کمکهای لازم را در این راستا خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز