خبرگزاری کار ایران

در نشست کنسرت عشق من ایران من مطرح شد:

عقیلی: اهالی موسیقی سنتی با پاپ دشمنی ندارند

کد خبر : ۱۰۲۱۷۷

مردم همیشه فکر می‌کنند موسیقی پاپ با سنتی همکاری خوبی ندارند اما من در اینجا می‌گویم که ما هیچ دشمنی با موسیقی پاپ نداریم زیرا موسیقی از هر نوعش که باشد نوع فاخر آن خوب است.

نشست کنسرت عشق من ایران من با حضور فریبرز سفردوست، آرش گودرزی، سالار عقیلی، رضا صادقی و عباس لطیفی در برج میلاد برگزار شد.


به گزارش ایلنا، فریبرز سفردوست مدیرعامل موسسه شکوه موسیقی ایرانیان گفت: این موسسه اولین بار کارش را سال ۹۱ با کنسرت خلیج فارس سال با حضور مانی رهنما، نیما مسیحا، سالار عقیلی و حمید خزایی آغاز کرد.


وی با بیان اینکه در این مدت برج میلاد با ما همراهی خوبی داشته است افزود: من گله‌ای دارم که می‌خوام در این‌جا بازگو کنم. زمانیکه کار ملی اعلام می‌شود توقع داریم تا همه همکاران به ما کمک کنند و تجربیاتشان را در اختیار ما قرار دهند. متاسفانه در کنسرت خلیج فارس دوستان با ما همکاری نداشتند و ما فکر کردیم که تنها در مورد این کنسرت است آن‌هم به دلیل اینکه اولین بار است که می‌خواهد انجام شود و کسی با آن آشنایی ندارد اما در مورد این کنسرت هم به همین شکل بود و ما به تنهایی آن را برگزار می‌کنیم.
وی درباره هدف از برگزاری کنسرت عشق من ایران من توضیح داد: اولین هدف ما این بود که این کنسرت هر سال استمرار داشته باشد ضمن اینکه به نام ایران باشد و از کلیشه‌ای شدن کار‌ها جلوگیری شود زیرا در سال‌های اخیر کار‌ها یا پاپ شده یا سنتی و تا به امروز پاپ و سنتی در کنار هم قرار نگرفته‌اند و هدف بعدی ما اتحاد بین موسیقی پاپ و سنتی است تا هر دو در یک طبقه قرار گیرند.
سفردوست با بیان اینکه هدفدار کردن موسیقی پاپ از جمله اهداف مهم ما است، گفت: همه می‌گفتند چرا خوانندگان پاپ تنها درباره عشق و عاشقی می‌خوانند اما در این کنسرت شاهد خواهید بود که رضا صادقی سه قطعه درباره ایران خواهد خواند.
وی درباره زمان برگزاری این کنسرت نیز گفت: کنسرت «عشق من ایران من» سوم و چهارم مهرماه در دو سانس ۱۸: ۳۰ و ۲۱: ۰۰ در برج میلاد برگزار خواهد شد. در این کنسرت ۵ قطعه از سالار عقیلی، ۵ قطعه از رضا صادقی و ۲ قطعه بی‌کلام هم توسط عباس لطیفی اجرا خواهد شد ضمن اینکه ۲ قطعه هم رضا صادقی و سالار عقیلی باهم می‌خوانند.
مدیرعامل موسسه موسیقی شکوه ایرانیان درباره نحوه خرید بلیت به صورت اینترنتی نیز توضیح داد: خرید بلیت از طریق سامانه اینترنتی ۶۲۳۴ است ضمن اینکه بخشی به نام سامانه پشتیبانی که شامل آموزش به علاقمندانی است که می‌خواهند بلیت اینترنتی تهیه کنند اضافه شده است.
وی همچنین یادآور شد: در این اجرا آرش گودرزی و حسین ترابی به ما کمک خواهند کرد زیرا نگاه ما به این اجرا کاملا تخصصی بوده است.
سفردوست در پاسخ به این سوال که آیا با نیروی انتظامی برای این کنسرت هماهنگی شده است تا مشکلی برای خانم‌ها وجود نداشته باشد؟ پاسخ داد: این امر در محدوده کاری ما نیست زیرا ما نمی‌توانیم وارد این مقوله شویم اما زمانیکه خواستیم مجوز بگیریم متوجه شدم که دوستان از قبل این هماهنگی را کرده‌اند.
آرش گودرزی مدیر اجرایی نیز گفت: این اولین بار است که چنین اتفاقی برای موسیقی پاپ و سنتی در کشور شکل می‌گیرد به همین دلیل سعی کردیم تا بزرگان موسیقی پاپ و سنتی در این کنسرت حضور داشته باشند.
وی در ادامه افزود: در حوزه موسیقی پاپ و سنتی در هر کدام سه هنرمند برجسته داریم و گزینه‌های اول ما هر دو در کمال فروتنی دعوت ما را پذیرفتند ضمن اینکه همکاری خوبی با ما داشتند.
گودرزی با بیان اینکه سعی داریم تا در اجرای این کنسرت از بهترین نیرو‌ها و عوامل استفاده کنیم، افزود: برای تبلیغات این کنسرت یکی از بهترین شرکت‌های تبلیغاتی ایران به نام کانون ایران نوین ما را یاری خواهد کرد زیرا دوست داریم از هر جهت این کار جاودانه و هر سال تکرار شود.
عباس لطیفی رهبر ارکس‌تر نیز گفت: به عنوان رهبر ارکس‌تر سعی‌ام بر این است تا این کارم با اجراهای دیگرم متفاوت باشد. ارکس‌تر ما شامل ۵۰ نفر است ضمن اینکه نوازندگان خوب کشورهم در آن حضور دارند و تنظیم‌ها نیز متفاوت است.
وی در ادامه افزود: در این کنسرت ما دو قطعه بی‌کلام با ارکس‌تر بزرگ اجرا خواهیم کرد و با توجه به انتخاب اسم آن سعی داریم تا از نظر سنگینی و فاخر بودن به چیدمان اصلیمان لطمه‌ای وارد نشود.
لطیفی درباره این دو اجرای بی‌کلام توضیح داد: این دواز قطعه‌های معروف جهانی پاپ کلاسیک است و نوع اجرای آن ارکسرال است.
وی درباره رنگ آمیزی ارکس‌تر نیز گفت: رنگ آمیزی آن از سازهای اصیل ایرانی مثل: قانون، تار وتنبک ضمن اینکه از سازهای پاپ هم در آن استفاده شده است.
این رهبر ارکس‌تر درباره تلفیق موسیقی پاپ و سنتی توضیح داد: در تمام دنیا کنسرت‌هایی از دو خواننده بزرگ و مطرح که هیچ ربطی به هم ندارند برگزار می‌شود بنابراین نمی‌توان ایرادی بر این کار وارد دانست زیرا این دو از نظر تکنیکال و صدا نباید بهم ربط داشته باشند.
وی افزود: در انتخاب خواننده برای ما اولین ملاک این بود که چه خوانندگانی درباره وطن خوانده‌اند تا بتوانیم آن‌را در کنار سالار عقیلی قرار دهیم ضمن اینکه آهنگ‌هایش در این زمینه فاخرهم باشد که بهترین گزینه رضا صادقی بود.
لطیفی همچنین گفت: البته در اینجا باید بگویم قرار بود دو خواننده دیگر هم در این کنسرت حضور داشته باشند اما به دلایلی نشد.
سالار عقیلی خواننده موسیقی   درباره حضورش در کنار یک خواننده پاپ گفت: در اینجا باید یادآورشوم که بنده سال گذشته با دو خواننده موسیقی پاپ به نام مانی رهنما و نیما مسیحا در کنسرت بزرگ خلیج فارس همکاری داشتم.
وی در ادامه افزود: مردم همیشه فکر می‌کنند موسیقی پاپ با سنتی همکاری خوبی ندارند اما من در اینجا می‌گویم که ما هیچ دشمنی با موسیقی پاپ نداریم زیرا موسیقی از هر نوعش که باشد نوع فاخر آن خوب است.
عقیلی درباره حضورش در کنار رضا صادقی توضیح داد: رضا صادقی انسان موجهی است و اگر شخص دیگری به جز او بود شاید قبول نمی‌کردم اما تفکر، شخصیت، اخلاق و منش صادقی باعث شد تا من این حضور را بپذیرم و در کنار او باشم.
این خواننده موسیقی در ادامه گفت: ما هر کدام کارهای وطنی داریم که مختص به خودمان است ضمن اینکه هر کدام کارهای داریم که مردم با آن‌ها خاطره دارند مانند خوشه چین و تبریز در مه. من همیشه علاقمند بودم تا فرصتی پیش آید که کارهایی که برای سریال‌ها خوانده‌ام را در کنسرتی اجرا کنم که خوشبختانه در این کنسرت فرصتی پیش آمده تا کارهای معروف وطنی و خاطره انگیز را اجرا کنم.
وی خاطرنشان کرد: در این کنسرت ۳ قطعه است که من و صادقی باهم به طورهمزمان اجرا می‌کنیم ضمن اینکه با توجه به موضوع کنسرت کارهای وطنیمان را هم اجرا خواهیم کرد.
عقیلی همچنین گفت: با اجرای این کنسرت می‌خواهیم به مردم بگوییم ما خوانندگان پاپ و سنتی مشکلی با هم نداریم ضمن اینکه به موسیقی پاپ فاخر احترام می‌گذاریم و یکی از تفکرات برای اجرای این برنامه آشتی دادن موسیقی پاپ و سنتی است و این دیدگاه بود که من را به سوی این راه سوق داد.
وی درباره انتخاب او برای این کنسرت گفت: در کارنامه‌ام ۸ کار وطنی وجود دارد شاید به همین دلیل برای این کنسرت انتخاب شدم.
عقیلی در پاسخ به این سوال که آیا شما اسطوره موسیقی سنتی هستید؟ پاسخ داد: این لقب را من در این‌جا بر روی این بنر دیدم ضمن اینکه دوستان برای تبلیغ کارشان مجبور هستند از این القاب استفاده کنند. بنده اسطوره نیستم بلکه خاک پای مردم ایران هستم.
رضا صادقی هم گفت: برای من افتخار بزرگی است که در کنار سالار عقیلی حضور داشته باشم. اسم «عشق من ایران من» را خیلی دوست دارم اما نگاه من بیشتر «عشق من ایرانی من» است. نگاه ما نباید تنها به سرزمینمان باشد زیرا سرزمین ما در کنار مردمی است که در این سرزمین زندگی می‌کنند. امیدوارم به زودی شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.
وی درباره حضورش در کنار سالار عقیلی توضیح داد: من معتقدم همیشه نباید توازن برقرار باشد زیرا گاهی اتفاقات زیبای جهان بر اثر تضاد بوجود آمده و زیبا‌تر شده است. امیدوارم در کنار صدای قدرتمند سالار عقیلی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
صادقی همچنین گفت: نگاهی که درموسیقی عقیلی وجود دارد در خون ما است اما نکته اینجاست که موسیقی پاپ طوری نیست که من بتوانم درباره آن به شما تضمینی بدهم اما به طور قطع موسیقی پاپ زمانی که در کنار موسیقی دیگری قرار گیرد سعی می‌کند خود را به‌‌ همان سطح و جایگاه برساند.
وی افزود: من معتقدم یک سری اتفاقات را باید به زمان بسپاریم. همه می‌دانیم موسیقی پاپ هنوز به آنجایگاهی که باید نرسیده است اما با حضور سالار عقیلی در این کنسرت می‌توان نشان داد که این اتفاق رهگذری نخواهد بود و به طور قطع این حرکت سازنده خواهد بود.
این خواننده پاپ کشورمان همچنین گفت: دوست دارم نگاه‌مان در این برنامه نگاه مهربانی باشد زیرا می‌خواهیم از ایران بگوییم.
صادقی در پاسخ به این سوال که آیا شما اسطوره موسیقی پاپ هستید؟ پاسخ داد: من زیاد با القابی نظیر اسطوره و بزرگ مرد و امثال این‌ها موافق نیستم ضمن آنگه من بنان و خالقی را ستون تخت جمشید و هنر ایران می‌دانم. دوستان گاهی اوقات از القابی استفاده می‌کنند اما بدان معنا نیست که من الان اسطوره هستم آن‌ها به من لطف دارند.
صادقی درباره برنامه‌اش در این کنسرت گفت: من در این برنامه ۸ قطعه اجرا می‌کنم که ۲ قطعه آن با عقیلی مشنترک است. قطعه‌هایی همچون خدا با منه، آهنگ سریال دودکش که درد مردم را بیان می‌کند، ایرانی و مبتلا را هم اجرا خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز