خبرگزاری کار ایران

حراج آثار نقاشی به نفع کودکان زلزله زده آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۰۳

در رویداد خیریه که به نفع کودکان زلزله زده آذربایجان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ساماندهی شد، 100 اثر از نقاشان معاصر و کودکان به حراج گذاشته شد.

ایلنا: نمایشگاه و فروشگاه حراج آثار نقاشی به نفع کودکان زلزله زده آذربایجان؛ حاصل سه کارگاه نقاشی در تهران و آذربایجان است که آثار خلق شده در این ورک‌شاپ‌ها که با همدلی و حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد به نفع کودکان زلزله زده آذربایجان به حراج گذاشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، این در این نمایشگاه بیش از 100 اثر نقاشی تلفیقی از هنرمندان کودک که با نظارت و مدیریت علی ذاکری خلق شده بود در کنار آثار تنی چند از هنرمندان نام‌آشنای معاصر ارائه و با قیمت پایه ارائه شده بود.
در حراجی که عصر روز گذشته(8 دی) با حضور کودکان هنرمند، جمعی از هنرمندان و مجموعه‌داران و با حضور سید قاسم ناظمی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، اثری از علی ذاکری که قیمت پایه آن پانزده میلیون ریال گذاشته شده بود پس از 28 بار چکش خوردن به مبلغ چهل و سه میلیون ریال فروخته شد. این نقاشی بدون عنوان در قطع 100 در 150 سانتیمتر با تکنیک اکریلیک روی بوم در ورک شاپ نقاشی در گالری پردیس ملت خلق شده بود.
نخستین و بزرگترین اثری که در این حراج به فروش رسید، اثری در ابعاد 2 در 3 متر بود که توسط علی ذاکری و گروهی از کودکان خلق شده بود و به مبلغ سی میلیون ریال به فروش رسید.
اثری با ابعاد 50 در 50 سانتیمتر، متعلق به کودک 7 ساله - روشا سلطانی - نیز در این حراج به مبلغ دومیلیون ریال عرضه شد و پس از ده بار چکش خوردن به مبلغ هفت میلیون ریال فروخته شد.
مجموع آثار فروخته شده در این رویداد خیریه، 40 اثر بود که کلیه مبالغ در آمد حاصل از فروش بدون کسر درصدی به کودکان زلزله زده آذربایجان تعلق خواهد گرفت.
نمایشگاه آثار نقاشان معاصر و کودکان با عنوان یک نقش، صد نقاشی به نفع کودکان زلزله زده آذربایجان، روز جمعه 1 دی ماه در طبقه میانی موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به مدت یک هفته به نمایش درآمد و در روز پایانی، آثار به نمایش درآمده به حراج گذاشته شد.
در این رویداد، افراد صاحب‌نامی از جمله رضا نامی، نقاش و کارشناس اقتصاد هنر، نادر فاطمی، نقاش و مدرس دانشگاه، رضا یساولی، مدرس دانشگاه و هنرمند عرصه نگارگری، علی ذاکری، نقاش، فرشید شفیعی، نقاش و تصویرگر، احمدرضا دالوند، نقاش و منقد هنر، آرش رییسیان، مستندساز و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.
از دیگر هنرمندانی که آثارشان در این حراج حضور داشت، می‌توان به نام‌هایی فرشید شفیعی، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، حسین ماهر، خسرو خسروی، الهه مقدمی، مانلی منوچهری، ستاره حسینی، شهرام بابایی، مریم فریدونی، مهتا معینی، نادر فاطمی، مهناز پسیخانی و... اشاره کرد.
علی ذاکری، هنرمند نقاش و ایده پرداز این رویداد، از زحمات بی شائبه ارزشمند حامیان این برنامه خیرخواهانه سپاسگزاری کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش، خلاقیت و مهربانی کودکان به همراه نقاشان معاصر کشورمان است.
این هنرمند نقاش گفت: کودکان با خلاقیت و مهربانی، هزاران چسب زخم را نقاشی کردند تا برای زخم های انسان ها مرهمی باشد و ما در کنار هم گرد آمدیم تا حاصل تلاش هنرمندان و کودکان را در این حراج برداشت کنیم.
رضا یساولی، یکی از هنرمندانی که چند اثر را برای انتشارات یساولی خریداری کرد این رویداد را حرکتی شایسته و کم نظیر ارزیابی کرد و گفت: من با آثار به صورت حسی ارتباط خاصی برقرار کرده ام و می دانم ارزش معنوی و هنری آثاری که خریداری کرده ام به مراتب خیلی بیشتر از مبلغی است که پرداخت نموده ام.
وی یکی از دلایل شرکت در این حراج را خیریه بودن آن عنوان نمود و گفت: به دلیل کمبود فضا و عدم امکان نگهداری نتوانستم آثار بیشتری خریداری کنم.
مدیر انتشارات یساولی در پایان گفت: انتظار داشتم در این حراج نهادها و ارگان های رسمی اقدام به خرید آثار می کردند و جای آنان در این حراج خالی بود.
قبل از شروع مراسم حراج، نشستی با حضور فرشید شفیعی، نادر فاطمی، علی ذاکری، نسیم احمدی و رضا عبدلی با عنوان "هنر کودک"با حضور جمعی از هنرمندان، علاقه مندان به هنر کودک، کودکان و خانواده های آنان در سرسرای نور موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز