خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری دوسالانه نقاشی دامون فر مطرح شد:

لیلی گلستان به عنوان سمبل گالری داران ایران تقدیر می‌شود

asdasd

دوسالانه نقاشی دامون فر به عنوان اولین دوسالانه در بخش خصوصی است که توانسته تداوم داشته باشد و تا کنون استعدادهای جوان زیادی را به حراجی‌ها و نمایشگاه‌های دنیا معرفی کند.

 ایلنا: چهارمین دوسالانه نقاشی دامون فر که در این دوره تنها به هنر نقاشی پرداخته خواهد شد‏ که بنابر گفته فرح اصولی به عنوان اولین دوسالانه در بخش خصوصی است که توانسته تداوم داشته باشد و تا کنون استعدادهای جوان زیادی را به حراجی‌ها و نمایشگاه‌های دنیا معرفی کند.


 به گزارش خبرنگار ایلنا ۀنشست خبری چهارمین دوسالانه نقاشی دامون فر با حضور فرح اصولی‏‌، نقاش وعضو هیات داوران این جشنواره‏‌، سیف الله پویاراد، مدیر این دوسالانه و منصور مومنی مدیر بازاریابی و توسعه مشتریان بانک سامان امروز در گالری پردیس ملت برگزار شد. در این نشست خبری سیف الله پویا راد گفت: امیدواریم چهارمین دوسالانه دامون فر بتواند مانند جشنواره‌های دیگر در گزینش و معرفی جوانان هنرمند و خلاق به جامعه هنوری ایران گام دیگری را بردارد.
وی در ادامه گفت: زمان خیلی طولانی نیست که هنرمندان آثاری هنری را برای خودشان نگه می‌داشتند و انبار می‌کردند ولی در سالهای اخیر به همت دوستان و هنرمندان کشورمان آثار هنری چه در داخل و چه حراجی‌ها و گالری‌های خارج توانسته نقش اقتصادی خوبی را ایفا کند و هنرمندان کشورما باعث سربلندی و افتخار ما شدند.
پویا راد در ادامه گفت: این حرکت باعث شکوفایی آثار هنری است و خونی است که در رگهای آثار هنری جاری می‌شود و به رشد آثار هنری کمک می‌کند.
مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر‏‌، چهارمین جشنواره نقاشی دامون فر را دارای سه مشخصه مهم عنوان کرد و گفت: اولین مشخصه این دوسالانه آن است که در این دوره به توصیه استادان هنر در این جشنواره فقط تکیه بر نقاشی کردیم که جذابیت بیشتری دارد برای اینکه تخصصی‌تر و توان بیشتری فعالیت کنیم و مساله دوم اینکه آثار خوب رسیده بیشتر از ظرفیت و توان ما بود که این آثار را به دلیل محدودیت جا به نمایش بگذاریم به همین خاطر تصمیم گرفتیم چهارمین دوسالانه را فقط در زمینه نقاشی برگزار کنیم همچنین امسال به یکی از شعارهای اصلی جشنواره که وارد کردن بخش خصوصی به فعالیت‌های هنری بود دست یافتیم و امسال بانک سامان پذیرفت که در حمایت جوانان هنرمند زیر ۲۵ سال قدم بردارد و باعث شکوفایی بیشتر این جشنواره شود.
وی گفت: مساله سوم اینکه در اختتامیه همیشه از هنرمندان پیشکسوت تقدیر می‌کردیم ولی این بار به جای هنرمندان در نظر داریم که از گالری داران قدیمی ایران و خانم بسیار خوشنام (لیلی گلستان) تقدیر خواهیم کرد چون اولا بتوانیم در حد کوچک تقدیری از فعالیت هنری ایشان انجام دهیم چون گالری‌ها نقش بسیار مهمی در معرفی آثار و هنرمندان داشتند. اگر گالری‌ها نبودند هنرمندان نمی‌توانستند به این شهرت برسند. بسیار خوشحالم که این تصمیم گرفته شد که از خانم لیلی گلستان به عنوان سمبل کل گالری داران تقدیر کنیم.
فرح اصولی در ادامه این نشست خبری گفت: در هر جای دنیا که هنر پیشرفت کرده است حامی آن بخش خصوصی بوده نه دولتی که در شکل گیری هر رویداد هنری بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: هنر بخش با اهمیت هر جامعه‌ای است یکی از مسایل مهم توجه به فعالیت جوانهاست در کشورما هنر زیاد جدی گرفته نشده مگر در بخش خصوصی و گالریهاست که در این رقابت سالم به جوانان کمک می‌کند تا توانایی‌هایشان را به ظهور برسانند.
عضو هیات داوران این جشنواره خصوصی گفت: این بینال هنرمندان کمتر از ۲۵ سال را معرفی می‌کند که نباید در انتظار کارهایی حرفه‌ای بود. در این جشنواره به دنبال داوینچی و می‌کل آنژ نیستیم بلکه به دنبال امید به آینده می‌گردیم و به عنوان هیات داوران توجه به این می‌کنیم که چه کسی به حدیث نفس و تکنیک خود نزدیک شده است.
اصولی گفت: هنرمندان جوانی داشتیم که کار‌هایشان بعد از حضور در این جشنواره وارد حراجی‌ها و نمایشگاه‌های دنیا شده است. سخت‌ترین کار در کشور ما تداوم یک حرکت است که دوسالانه دامون فر در این سالیان دراز در بروز استعداد‌ها نقش مهمی داشته است.
وی با اشاره به حضور ۶۸ هنرمند و ۱۰۰ اثر در این دوسالانه نقاشی گفت: استعدادهایی در این دوسالانه معرفی می‌شوند که راههای شخصی تری دارند این امید را داریم که هنرمندان دیگری در سالهای آینده معرفی شوند.
اصولی با اشاره به تعداد داوران برای انتخاب آثار گفت: رعنا فرنود و بهرنگ صمدزادگان در کار انتخاب اولیه آثار با من همکاری داشتند و دو داور نیز در انتخاب نهایی به ما می‌پیوندند که اسامی آن‌ها بعدا اعلام خواهد شد.
وی درباره غالب بودن آثار فیگوراتیو در این دوسالانه گفت: ما در انتخاب آثار هیچ نمی‌خواهیم جهت گیری خاصی داشته باشیم اما فیگوراتیو برای این غالب است که الان غالب آثار هنری دنیا را تشکیل می‌دهد و هنرمندان نیز از این جریان با خبرند.
این هنرمند پیشکسوت و داور دوسالانه با اشاره به فروش آثار برگزیده دوسالانه دامون فر گفت: بر اساس کار‌شناسی خودمان می‌گوییم کار‌ها چه قیمتی دارند و آن‌ها را به فروش می‌رسانیم.
وی دلیل علاقه خود را به آثار جوانهایی که به این دوسالانه ارسال شده را بررسی ۴ هزار اثر از چهار گوشه ایران عنوان کرد و گفت: با این تعداد آثار از جای جای کشورمان‏، اطلاعاتی از هنر کنونی ایران را به ما می‌دهد که ایران و جوانان هنرمند به چه درجه هنری رسیده‌اند. آرزویم این است که سالیان سال این دوسالانه در ارتباط با جوان‌ها ادامه یابد.
منصور مومنی نیز به عنوان نماینده بانک سامان گفت: بنگاه‌های اقتصادی اگر وارد فضای هنری شدند نگاه تبلیغاتی ندارند چون اعتقاد داریم که تبلیغ از دل سرویس و خدمات هر جایی بیرون می‌آید. بانک سامان با ورود به عرصه ورزش‏، ‏ خدمات پزشکی و هنری وارد می‌شود تا تاثیرگذار باشد و بتواند یک حرکت فرهنگی در جهت نشاط و شادابی جامعه داشته باشند. کیفیت و نگاهی که خوشبختانه در جشنواره دامون فر وجود داشت.
وی تداوم دوسالانه دامون فر را تاثیر زیادی در گسترش هنرهای تجسمی ایران دانست و در پاسخ به اینکه آیا آثاری از این جشنواره را خریداری خواهد کرد‏‌، گفت: در این جشنواره در کنار سیاستهای این جشنواره هستیم ولی کلا در خرید آثار نقشی نخواهیم داشت و به عنوان خریدار آثار نخواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز