خبرگزاری کار ایران

اجرای مجدد آثار پدرام درخشانی در تالار وحدت

کد خبر : ۹۵۰۸۳

سهیلا پورگرامی گفت: به دنبال استقبال گسترده مردم از کنسرت تیرماه گروه آوای مهربانی با آهنگسازی پدرام درخشانی، این کنسرت باردیگر در مردادماه بروی صحنه تالار وحدت می‌رود.

ایلنا: سهیلا پورگرامی(سرپرست گروه آوای مهربانی) با اشاره به تمدید کنسرت تلفیقی این گروه خاطرنشان کرد: در روزهای چهارم و پنجم تیرماه با حمایت‌های بنیاد رودکی کنسرت تلفیقی در تالار وحدت برگزار شد که به دنبال استقبال علاقمندان نسبت به تمدید آن اقدام کردیم.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بیناد رودکی؛ وی تصریح کرد: کار تلفیقی که ترکیبی از موسیقی سنتی، پاپ و جاز است، به منظور آشنا کردن علاقمندان موسیقی پاپ با موسیقی سنتی به ویژه جوانان انجام شد تا در قالبی جدید هر دو نوع موسیقی پاپ و سنتی را تجربه کنند که علاوه بر استقبال جوانان، مورد استقبال سایر گروه‌های سنی نیز قرار گرفت.
سرپرست گروه آوای مهربانی با تاکید بر اینکه در کنسرت تلفیقی تمام تلاش خود را کرده‌ایم که‌شان و جایگاه موسیقی سنتی زیر سئوال نرود، گفت: اشعار براساس سلیقه آهنگساز و توجه به موسیقی تلفیقی انتخاب شده است و این انتخاب به نحوی است که موسیقی سنتی نقش اصلی و پایه‌ای را ایفا می‌کند.
در بخش اول این کنسرت قطعات هوای عاشقی با شعری از ابوسعید ابوالخیر، عشق و درویشی با شعری از سعدی، وا دل من، دیوانه شو، کجاست از اشعار مولانا، و چند قطعه جدید دیگر از ساخته‌های پدرام درخشانی و دربخش دوم چهار مضراب دشتی، قطعه محلی الله مدد، سر عشق با استفاده از اشعار سعدی، زهی عشق از مولانا، امون قطعه محلی بختیاری با شعری از بابا طاهر و بیا تا گل برافشانیم به یاد زنده یاد استاد مشکاتیان اجرا می‌شوند.
قطعات مذکور توسط نیوشا بریمانی، نوازنده کمانچه؛ سوگل ضامنی، نوازنده تار؛ علیرضا مصدقی، نوازنده کاخن؛ عسل ملک‌زاده، نوازنده دف؛ رضا تاجبخش، نوازنده پیانو، نوازنده عمید بنکدار، نوازنده گیتارباس؛ درشن آنند، نوازنده تبلا؛ مینو قاسمپور، نوازنده قانون؛ طراوت باباخانلو، نوازنده فلوت و رخساره رستمی، نوازنده بربط اجرا می‌شوند و سهیلا پورگرامی، مهرداد هویدا و صبا ضامنی خوانندگان حاضر در این کنسرت هستند.
کنسرت تلفیقی گروه «آوای مهربانی» ۲۵ مرداد ساعت ۲۱ در تالار وحدت اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز