خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

انتخاب شغل انتخاب مسیر زندگی دانش آموزان است

کد خبر : ۶۳۲۰۵

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: اهمیت انتخاب شغل متناسب با استعداد و علاقه فرد با در نظرگرفتن ظرفیت ها و نیازهای جامعه مهمترین تصمیم امروز دانش آموزان برای انتخاب مسیر زندگی آنها است

ایلنا - کاشان: رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: اهمیت انتخاب شغل متناسب با استعداد و علاقه فرد با در نظرگرفتن ظرفیت ها و نیازهای جامعه مهمترین تصمیم امروز دانش آموزان برای انتخاب مسیر زندگی آنها است.

"حسین عنایتی در گفتگو  با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب  افزود: مهمترین هدف افراد جامعه از تحصیل، داشتن یک شغل است که اگر مشاوره های انتخاب تعیین رشته تحصیلی به موقع انجام شود، جامعه با مشکلی به نام تحصیلکردگان جویای کار مواجه نمی شود.

به گفته وی، از دیگر مشکلات جامعه متناسب نبودن شغل و تحصیل است که در هفته مشاغل سعی می شود تا دانش آموزان با شرکت در برنامه های خاص این هفته، علاقه خود و نیازهای جامعه را شناخته و رشته مورد نظر را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاههای كتاب، آثاردستی دانش آموزان و بروشورهای اطلاع رسانی و سخنرانی صاحبان مشاغل و مراکز کارآفرینی از جمله برنامه هایی است که در هفته مشاغل در مدارس متوسطه نظری و راهنمائی شهرستان کاشان اجرا خواهد شد.

وی گفت: اجرای آزمونهای نوین مشاوره ای و برگزاری کارگاه های فردی و گروهی تحلیل پروفایل استعداد و رغبت دانش آموزان و تاثیر نتایج آزمونها بر انتخاب رشته از دیگر برنامه های مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان در هفته مشاغل است.

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: بازدید دانش آموزان سوم راهنمایی و اول متوسطه از کارخانجات و مراکز صنعتی، کشاورزی، هنری و قطب های دانشگاهی از جمله برنامه های هفته مشاغل د رمدارس کاشان است.

عنایتی اظهار داشت: دعوت از دانش آموزانی که اقدام به کارآفرینی کرده اند و استفاده از همکاران و دانش آموزان در زمینه تولید فیلم، طراحی شغلی و تحلیل مشاغل از دیگر برنامه هایی است که در هفته مشاغل در واحدهای آموزشی اجرا خواهد شد.

هفته مشاغل از اول تا هفتم اردیبهشت در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز