خبرگزاری کار ایران

هوای شیروان برای گروه‌های حساس ناسالم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۶۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: افزایش غلظت گرد و غبار در آسمان شیروان سبب شد تا کیفیت هوا امروز (جمعه) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، رضا شکاریان در این باره اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای شیروان هم‌ اکنون روی عدد ۱۱۲ قرار دارد و کیفیت هوا در وضعیت نارنجی برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی افزود: افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان در وضعیت نارنجی باید فعالیت‌های خارج از منزل را کاهش دهند.

شکاریان گفت: شاخص آلودگی هوای بجنورد نیز اکنون روی عدد ۹۰ و وضعیت قابل قبول است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی یادآور شد: شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ پاک، بین ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه ها و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم است.

به گزارش ایلنا، خشکسالی و کاهش بارندگی در خراسان شمالی سبب شده تا کانون های گرد و غبار در این خطه از کشور افزایش یابد البته در این میان تیغ بیابان بزرگ قره قوم در کشور ترکمنستان در همسایگی این استان و نیز ریزگردهای مرز غربی کشور به مراتب تیز تر از سایر موارد است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۵۷ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز