خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد،

توزیع مرغ بیش از نیاز بازار در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲۸۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه توزیع مرغ مازاد بر نیاز بازار انجام شده و در تأمین نیاز بازار مشکلی وجود ندارد، گفت: برنامه‌ریزی به نحوی بوده که برای فروردین و اردیبهشت ماه سال 1403 مرغ به اندازه مازاد نیاز بازار استان عرضه شود.

به گزارش ایلنا، علی صفری افزود: سال‌های گذشته در بازه زمانی اسفند ماه معضل تأمین مرغ یکی از چالش‌های جدی بود، اما در سال جاری تولید به نحوی برنامه‌ریزی شد که هم‌اکنون به دیگر استان‌ها نیز صادر می‌شود. سال‌های گذشته به دلیل کمبود مرغ در بازار شب عید قیمت‌ها صعودی بود، اما در سال جاری قیمت‌ها نزولی است.

وی به تلاقی روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان و پیش‌بینی افزایش تقاضا در بازار اشاره کرده و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی و دستور وزیر کشاورزی از ماه‌ها پیش برای جوجه‌ریزی مازاد نیاز بازار جهت تأمین نیاز بازار ماه مبارک رمضان و ماه پایانی سال اقدام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون و 600 هزار قطعه و در 3 ماهه سال جاری در هر ماه بیش از 2 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که این اقدام در پاسخ به نیاز بازار و کنترل قیمت مؤثر بود.

صفری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تأمین اقلام اساسی بازار مشکلی وجود ندارد و سال جاری از معدود سال‌هایی است که فراوانی در تمامی بخش‌ها وجود دارد و دغدغه‌ای برای تأمین اقلام اساسی مورد نیاز بازار نیست.

وی به تأمین گوشت مورد نیاز بازار به ویژه در ایام پایانی سال و آغاز سال نو اشاره کرده و بیان داشت: گوشت گرم نیز به میزان مورد نیاز بازار عرضه شده و در کنار آن گوشت منجمد وارداتی نیز توزیع شده است و گوشت با قیمت متعال و متناسب با کیفیت در اختیار مردم قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: در رابطه با تأمین شکر در بازار نوروز و ماه مبارک رمضان نیز بیش از 600 تن شکر از طریق بخش دولتی در بازار عرضه شده و بخش خصوصی نیز واردات را انجام داده است و در این خصوص نیز مشکلی وجود ندارد.

صفری به موضوع تأمین شکر برای بخش صنعتی در ایام پایانی سال نیز اشاره کرده و ابراز داشت: شکر بخش صنعتی از جمله قنادی‌ها نیز به میزان 2000 تن تأمین و عرضه شده و از این لحاظ نیز در بازار مشکل خاصی وجود ندارد.

وی به موضوع نظارت و بازرسی‌ها اشاره داشته و اضافه کرد: 50 تیم بازرسی در استان مرکزی فعال هستند و در این راستا بازار به صورت روزانه مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد. نظارت‌ها 3 برابر ماه‌های گذشته در حال انجام است و از 15 اسفند ماه تاکنون 600 مورد تخلف در بازار استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده‌ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز