خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گلستان گزارش می دهد؛

مدیران دولتی و بخش خصوصی در تحقق شعار سال همدل باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۵۵

زیر ساخت ها برای افزایش تولید ایجاد شود

مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و مسئولان باید همدل باشند و در تحقق شعار سال تلاش کنند. مدیران باید زیر ساخت ها را برای افزایش رشد تولید و بخش خصوصی فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند که این نشان دهنده از دغدغه ایشان برای اقتصاد است. توجه به شعار سال شاه بیت حل مشکلات اقتصادی کشور است.

سرعت تغییرات در اقتصاد جهانی بسیار زیاد است و اگر نتوانیم خود را متناسب با این سرعت و در این مسیر قرار دهیم کشور به مشکلات جدی تری برخواهد خورد. مدیران دولتی و بخش خصوصی در تحقق شعار سال همدل باشند.

امروزه تولید کنندگان در شرایط سختی قرار دارند که به سختی محصولات خود را تولید می کنند و بدتر آز آن نمی توانند محصولات خود را به راحتی به کشورهای هدف صادر کنند. دولت باید کارشناسی کند و مشکلات تولید کنندگان را حل کند و فقط به نظر کارشناسان خود اکتفا نکرده و نظر همه کارشناسان را جویا شود.

قطعا توان حل مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال وجود دارد و در این شرایط مسئولان باید در کنار هم باشند که شاهد اتفاقات خوبی در کشور و به خصوص اشتغال جوانان باشیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند که مسئولین کشوری و گلستانی باید به شعار عمل کنند تا شعار سال محقق شود.

رمضان بهرامی ادامه داد: نزدیک به دو دهه است که شعار های سال مقام معظم رهبری درباره اقتصاد است. متاسفانه مسئولان در گذشته نتوانستند در بخش اقتصادی خوب عمل کنند و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران هنوز به جایگاه اصلی خودش نرسیده است‌.

بهرامی تصریح کرد: متاسفانه بوروکراسی اداری برای یک سرمایه گذار بسیار زیاد است و این موضوع به سیستم تولید آسیب های جدی وارد کرده است. مدیران درحوزه آمار نباید سیاه نمایی کنند و شعارهایی ندهند که نتوانند عمل کنند.

وی یادآور شد: بخش خصوصی آماده هر گونه همکاری با دولت است و شرایط تولید با محوریت صادرات باید آماده شود. اگر دولت می‌خواهد به بخش خصوصی کمک‌ کند زیر ساخت های صادرات به وجود آورد.

بهرامی افزود: تولید صادرات محور می‌تواند ارز وارد کشور کند و اگر تولیدات افزایش پیدا کند باعث افزایش اشتغال به خصوص برای جوانان می شود. باید از دیدبان اقتصادی در خارج کشور استفاده شود و دیپلماسی اقتصادی خارجی باید هر چه سریعتر فعال شود.

یک فعال اقتصادی در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: اگر مسئولین و دولت‌مردان موفقیت و پیشرفت می‌خواهند، باید مسیر فعالیت و سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصیِ واقعی باز شود. اگر می‌خواهیم شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم، باید به مرور زمان بخش خصوصی قدرتمند شده و نقش دولت کمرنگ شود. اگر کسانی از حاکمیت علاقه به فعالیت اقتصادی دارند، باید بصورت کاملا خصوصی بدون رانت و سوء استفاده کار اقتصادی انجام دهند.

محمدحسین علی اصغری ادامه داد: سیاست‌ها و قوانین سنگین داخلی، باعث شده بخش خصوصی در کشور ضعیف شود. چراکه بخش خصوصی احتیاج به سرمایه در گردش و در مواردی نیز نیاز به تأمین ارز برای خرید ماشین‌آلات دارد.

وی تصریح کرد: روند واگذاری‌های بخش خصوصی  موفقیت‌آمیز نبوده و حتی واگذاری‌ها به بخش خصوصی به مفهوم واقعی صورت نگرفته است. رشد تولید زمانی صورت می‌گیرد که جلوی واردات قاچاق گرفته شده و همه واردات و صادرات بصورت قانونی زیر نظر دولت انجام شود.

وی بیان کرد: راه اعتمادسازی برای توسعه اقتصادی این است که وابستگان به دولت و حاکمیت بعد از اتمام سمت شان از اقتصاد دولتی و نیمه دولتی جدا شوند؛ چون تا بخش خصوصی واقعی نشود، توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گلستان گفت: هنوز ازهمه ظرفیت‌های اقتصادی گلستان به درستی استفاده نشده است. کشورهای همسایه ظرفیت بسیار خوبی دارند که دولت سیزدهم باید برنامه داشته واز بخش خصوصی برای افزایش صادرات استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز