خبرگزاری کار ایران

صدور هشدار نارنجی توسط هواشناسی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۳۸۲

شهروندان از تردد و اتراق در مسیل رودخانه ها خودداری کنند

رئیس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده است و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی صابری بیان کرد: سامانه بارشی که از روز جمعه در استان فعال شده است روز یکشنبه تقویت می شود و انتظار داریم با تقویت آن بر شدت بارندگی ها در مرکز و جنوب استان افزوده شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

صابری افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه همراه با وزش بادهای شدید در بعد از ظهر است که سرعت آن تا ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است دستگاههای خدمات رسان اجرایی و شهروندان به این هشدارها توجه کافی داشته باشند و تا اطلاع ثانوی در تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: روز گذشته دراغلب نقاط استان بارندگی هایی ثبت شده است و بیشترین میزان در پیرانشهر با ۱۵ میلیمتر بود و طبق پیش بینی ها این روند در هفته جاری نیز ادامه دارد و طبق نقشه های هواشناسی احتمال بارش برف در نقاط مرتفع کوهستانی نیز وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: دمای گرم ترین شهر استان که پلدشت ثبت شده است مثبت ۱۸ درجه و دمای چالدران به عنوان سردترین شهر منفی ۲ درجه سانتی گراد بود و مرکز ارومیه نیز دمایی بین منفی یک و مثبت ۱۴ درجه سانتی گراد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز