خبرگزاری کار ایران

بارش باران و تلاش بی وقفه عوامل شهرداری کمالشهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۸۹۶

شهردار کمالشهر از رفع آب گرفتگی. آبهای بالا دستی، سیل و مهار در پایین دست خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد اسدی، شهردار و رئیس ستاد بحران کمالشهر، با اشاره به بارش شدید باران اظهار کرد: مسئولان عوامل خدمات شهری، تمام ماشین آلات سبک و سنگین از اوایل صبح امروز آماده باش بوده و برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر و منازل در سطح شهر تا کنون در حال رفع آب گرفتگی در سطح شهر کمالشهر هستند. 

وی گفت: با توجه به تداوم بارندگی و ورود سامانه پر قدرت بارشی در یک دهه اخیر آماده باش نیروها ادامه دارد. 

اسدی افزود: امروز در منطقه کمالشهر، حجم آب بسیار زیاد منجربه جاری شدن آبهای بالا دست  از شهرک صنعتی بهارستان، بهشت سکینه، شهرک صنعتی هلجرد، آبهای جاری شده از پلیس راه  چهارباغ  به سمت  بلوار شهید بهشتی  کمالشهر و آبهای داخل گالری مترو به سمت پیشاهنگی شده است و با توجه به ساخت و سازها و توسعه در  شهرک صنعتی بهارستان و بهشت سکینه و درنتیجه  پوشاندن سطح  زمین ها و انهار خاکی و کوهپایه با آسفالت و ساخت و سازها سبب بروز چنین مشکلاتی شده است. 

 اسدی تصریح کرد: با تدابیر مدیریت شهری برای مهار آبهای بالا دستی از جمله ایجاد پارک جنگلی با پوشش درخت و گل و گیاه و حفر چاه. ایجاد کانال‌های عرضی در سطح شهر، تقسیم راه آب در بالای اتوبان، ایجاد سد های خاکی در زمین های بایر و زراعی و تکمیل لوله گذاری از بلوار شهید بهشتی تا انتهای خرمدشت و اتصال به سیاه جوب، لایروبی مداوم انهار سطح شهر، انجام و مدیریت شد.

شهردار کمالشهر اعلام کرد: کنترل و مهار آب‌های بالادستی در حیطه وظایف آب منطقه‌ای است و با این حال شهرداری آماده هرگونه همکاری با مسئولان آب منطقه‌ای برای کنترل بحران ها بمنظور رفاه حال شهروندان هستند.

وی گفت: سیل امروز خسارتی نداشت و لذا شهرداری ضمن عذرخواهی  قدردان شکیبایی و همراهی شهروندان محترم کمالشهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز