خبرگزاری کار ایران

به دلیل نصب غیرمجاز آبگرمکن؛

قاتل نامرئی جان دو نفر را در اصفهان گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۸۶

ساعت ۱۰:۱۴ شنبه ۲۷ مهرماه در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اعلام شد که دو نفر در منزلی واقع در خیابان سجاد دچار مسمومیت شده‌اند. بر همین اساس سریعاً یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در محل حاضر شدند.

ایلنا: بر اثر نصب غیرمجاز آبگرمکن دو نفر زن و مرد بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خودرا از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه گفت: ساعت ۱۰:۱۴ شنبه ۲۷ مهرماه در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اعلام شد که دو نفر در منزلی واقع در خیابان سجاد دچار مسمومیت شده‌اند. بر همین اساس سریعاً یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در محل حاضر شدند.

مهرزاد آرتنگ افزود: تکنسین‌های حاضر در محل پس از بررسی وضعیت اعلام نمودند که دو نفر زن و مرد بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند که حادثه‌دیدگان مردی ۳۴ و زنی ۳۰ ساله بودند.

رئیس اداره اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه تصریح کرد: گاز مونوکسید کربن(CO) یکی از خطرناک‌ترین گازهایی‌ است که می‌تواند سبب مسمومیت تنفسی و مرگ شود، این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است و بر اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می‌شود. مونوکسید کربن به ویژه در فصل‌های سرد سال به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن‌، اجاق گازهای غیراستاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب(دودکش‌) و همچنین عدم نصب صحیح آن‌ها و سهل‌انگاری مصرف‌کننده، جان بسیاری از انسان‌ها را می‌گیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از وسایل گرمایشی‌ استاندارد، عدم استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی‌ بدون دودکش‌، کنترل دودکش‌ قبل از استفاده وسایل گرمایشی‌ و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، عدم نصب آبگرمکن‌ در حمام از جمله مواردی‌ است که جهت جلوگیری از گاز‌گرفتگی باید رعایت شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز