خبرگزاری کار ایران

تا ۱۰ سال آینده در استان اصفهان؛

سطح کانون‌های بحرانی فرسایش باد ۲ برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۰۶

به زودی شرکت‌های دانش بنیان در مرکز تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بمنظور رشد و پیشرفت تحقیقات درزمینه اجرایی مستقر می‌شود.

ایلنا: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان درجلسه مشترک مدیران منابع طبیعی با شورای تحقیقات با اشاره به اینکه تا ۱۰ سال آینده سطح کانونهای بحرانی فرسایش باد دوبرابرمی شود گفت: براساس ماده ۱۱۶ قانون بودجه ۱ تا ۳ درصد از اعتبارات به امور پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ محمد حسین شاملی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی استان اصفهان درقالب ۳۹ طرح برای حل مشکلات خود با بخش تحقیقات همکاری خود را آغاز کرده است اظهار داشت: تولید ۳۱۶ هزارتن علوفه در مراتع موجب تولید ۶ هزار ۴۵۸تن گوشت قرمز به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان شده است.

وی از محققان خواست تلاش نمایند با همکاری مشترک مشکل سبکی وزن دام حل شود، بطوریکه وزن هردام مقدار ۱۰ کیلو گرم افزایش یابد.

شاملی از جمله مشکلات مناطق بیابانی استان را آفت جنگل‌های تاغ و هجوم ملخ کوهاندار بیان نمود و میزان خسارت ناشی از بیابان زایی را ۳۹ میلیارد تومان برشمرد و گفت: امیدواریم مشکلات طرح‌های مورد توافق من جمله طرح پایلوت گل محمدی دیم، ایستگاه‌های آبخیزداری ومراتع پرداخت هر چه سریع‌تر مشکل آن برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز