خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموربیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد:

پروژه ترسیب کربن در اصفهان در آستانه تصویب نهائی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۹

درپی خشکسالی های اخیرومشکلات زیست محیطی درشرق اصفهان مراتع گاوخونی درمنطقه ورزنه بعنوان محل اجرای پروژه ترسیب کربن انتخاب شد.

ایلنا: مدیرکل اموربیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشوردردیداربا معاون عمرانی استانداری اصفهان اعلام کرد: پروژه ترسیب کربن یک پروژه موفق است که با عملیات‌هایی همانند نهال کاری ومقابله بابیابان زائی وایجاد اشتغال متناسب بامنطقه سعی داردجوامع محلی را توانمند سازد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ عباس کارگر افزود: استانهای خراسان شمالی، کرمان، البرز و تهران در سالهای گذشته با همکاری سازمان عمران ملل متحد تجربه موفقی در تثبیت طبیعت و بیابان زدائی داشته‌اند و امروز در صددیم با حمایت داخلی این پروژ در منطقه ورزنه اصفهان اجرا کنیم.

در این دیدارنماینده سازمان عمران ملل متحد undp نیزگفت: پروژه ترسیب کربن یک پروژه فراگیراست و به صورت یکپارچه با مشارکت مردم اجرا خواهد شد.

مورانی اضافه کرد: صندوق مشترکی برای اجرای پروژه ترسیب کربن تشکیل و با حمایت سازمان ملل متحد و جمهوری اسلامی ایران در سطح ۸۴ هکتار، منطقه ورزنه اصفهان تحت پوشش آن قرار خواهد گرفت.

وی ویژگیهای این پروژه را احیای آن توسط خود مردم دانست و تاکید کرد: مشارکت مردم در احیای بیابان و احیای مشاغل محلی تبلور خواهند یافت و با توانمند سازی، منطقه به الگوی توسعه پایدار خواهد رسید وفقر زدائی بصورت عینی عملیاتی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: محدودیت هائی که درحوزه آب داشتیم و پتانسیل هائی که در منابع طبیعی داریم این امید وجود دارد که مدیریت توسعه اقتصادی، اجتماعی منطقه ورزنه متمرکز شود.

مهندس طرفه افزود: برداشت آب در بالا دست و توسعه روز افزون صنعت منطقه شرق اصفهان را تحت تاثیر قرار داده و معیشت سختی برای آن‌ها رقم زده اما این پروژه می‌تواند نوید بخش یک تجربه بین المللی باشد وچهاره منطقه را با فقر زدائی دگرگون کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز