خبرگزاری کار ایران

در واحد احیاء مستقیم شهید خرازی فولاد مبارکه اصفهان محقق شد:

دست‌یابی به ارزش افزوده ۳ میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۸

با بازیافت ۱۶۸ هزارو ۹۶۰ تن پودر ماده خشک(لجن بازیافتی) و استفاده مجدد آن در سیکل تولید گندله سازی، سالانه حدود ۳/۳ میلیارد تومان از دو مدول ۵/۱ میلیون تنی فولاد مبارکه اصفهان ارزش افزوده حاصل شد.

ایلنا: مدیر توسعه ناحیه آهن سازی شرکت فولاد مبارکه از راه‌اندازی سیستم انتقال لجن از واحد احیاء‌مستقیم شهید خرازی به واحد انباشت و برداشت شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: با اجرای این سیستم علاوه بر صرفه‌جوئی اقتصادی یاد شده شاخصهای مربوط به ایمنی، بهبود شرایط زیست محیطی از رشد فزاینده‌ ای برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، سعید بخش ادامه داد: در سایت شهیدخرازی تعداد ۱۰ عدد غبارگیر جهت کنترل غبار تولید شده در منطقه اکساید و محصول در مناطقی که ریزش گندله و یا آهن اسفنجی وجود دارد تعبیه شده که براساس برآوردهای مهندسی حدود ۲۲ تن در ساعت در شرایط متوسط تولید فاین دارند که در صورت عدم جمع آوری و کنترل می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به بار آورد.

وی در ادامه درخصوص سیستم انتقال لجن واحد احیاء‌مستقیم شهید خرازی به واحد انباشت و برداشت گفت: دو عدد پمپ زیر کلاریفایرها وظیفه انتقال این لجن از کلاریفایر تا مخزن میانی به فاصله ۳۱۰ متری را به عهده دارند. برای افزایش فشار از یک پمپ خانه میانی استفاده شده است تا با افزایش فشار بتوان لجن را به لاگونهای واحد ۰۴ که در فاصله ۲۲۳۰ متری واقع شده اند انتقال داد. و لجن انتقالی پس از تبخیر آب موجود در آن در لاگونها، مجدداً‌ به چرخه تولید باز گردانده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز