خبرگزاری کار ایران

توسط خیرین نجف آبادی در۴ سال گذشته صورت گرفت:

صرف بیش از ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای آبادانی کتابخانه‌های نجف آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۳

درچهارسال گذشته بیش از۸۰ میلیارد تومان توسط خیرین در قالب های مختلف اعم از اهدای کتاب، تجهیزات، ساختمان و زمین کمک شده است که شهرستان نجف آباد نیز در این زمینه جذب بالایی داشته است.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، دراولین همایش تجلیل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان نجف آباد؛ که با حضور تعدادی از مسئولان نجف آباد در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت اله خامنه‌ای برگزار شد اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال ۸۸ با رشد ۳۰۰ درصدی به بیش از ۲۰۰ هزار نفر و تعداد کتابخانه‌های عمومی از ۱۵۳ باب به ۲۷۳ باب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری، با اشاره به اینکه بیش از سیصد فعال این عرصه درشاخه‌های اعضای فعال کتابخانه‌ها، خیرین کتابخانه ساز، نویسندگان، ناشران وکتابداران نمونه با اهدای لوح مورد تقدیر قرارمی گیرند بیان داشت: درسال ۸۸ امانت ماهانه کتاب بطورمتوسط ۷۴ هزارجلد بوده است، که درحال حاضر به‌طورمتوسط هرماه ۲۴۰ هزار نسخه کتاب به امانت می‌رود ضمن اینکه در این مدت ۲۰۰ هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان نجف آباد، نیز در این آیین از تصمیم خانواده حجر الاسودی جهت ساخت یک کتابخانه عمومی در روستای حسین آباد بخش مهردشت شهرستان را با تقبل هزینه‌ای نزدیک به پانصد میلیون تومان خبر داد.

مرتضی احمدیان افزود: با همت خانواده حجر الاسودی که در حال حاضر ساکن کشور کویت هستند در سالروز میلاد پیامبر، کلنگ کتابخانه عمومی روستای حسین آباد به زمین زده خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول روند ساخت این مجموعه را با سرعت ادامه دهیم.
وی با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی از ۸ باب به ۱۸ باب افزود: از این تعداد ۸ باب کتابخانه نهادی و ۱۰ باب با مشارکت خیرین اداره می‌شوند.

حضور گسترده اعضا در مسابقات فرهنگی، رشد بی‌سابقه جذب عضو و عضویت ۹ هزار نفر به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی و تشکیل انجمن کتابخانه‌های شهر جوزدان برای اولین بار از جمله اقداماتی بود که احمدیان به آن اشاره نمود.

در پایان این مراسم از ۳۰۰ نفر از فعالان عرصه مطالعه مفید در بخش‌های مختلف اعم از خیرین، اعضای کمیته مطالعه مفید و انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی، اعضای فعال کتابخانه‌ها و… تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز