خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه ای در کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

با تهیه سند آموزش و مهارت استان اصفهان دوره‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای هدف گذاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۸

واحدهای صنعتی ازطریق اتاق بازرگانی اصفهان و اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان می توانند نیازهای آموزشی خود رابه اتاق اصفهان منتقل کنند تا این دو نهاد بتوانند نیاز های آموزشی آن ها را تامین نمایند.

ایلنا: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان؛ درنهمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان تصریح کرد: ارتقاء مهارت شاغلین موجود در واحدهای تولیدی از دیگر رویکردهای این اداره کل است که با امضای تفاهم نامه بین اداره کل فنی و حرفه‌ای و اتاق اصفهان می‌توان آنرا اجرایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «ابوطالب جلالی» از کمیسیون آموزش اتاق اصفهان خواست که سند آموزش یا مهارت متناسب با آمایش استان و مزیت‌های هر اقلیم تهیه کند و افزود: بر اساس این سند دوره‌های آموزشی صنعتی، کشاورزی و خدماتی فنی و حرفه‌ای هدف گذاری می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل ۵/۴ میلیون دانشجو در مراکز آموزش عالی گفت: طی چهار سال آینده این میزان به متقاضیان کار در جامعه افزوده می‌شود.

طالبی نظام آموزشی فعلی را جوابگوی نیاز بازار کار ندانست و گفت: نظام آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه مردم و بازار کار قرار گرفته است ولی متاسفانه از سوی مسوولین کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با انتقاد از به کار گرفتن کلمه «بیکار» به جای کارجو در فضای جامعه گفت: عمده مشکل کارفرمایان نبود نیروی متخصص برای تصدی مسوولیت‌ها در واحدهای تولیدی و خدماتی است.

وی با اشاره به معضل کم آبی استان در بخش کشاورزی گفت: رویکرد کشاورزی در استان باید بر اساس آموزش تولید محصولات کم آب بر متمرکز شود و در این راستا اداره فنی و حرفه‌ای آماده همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز این بخش است.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را سرمایه پذیر و پرهزینه دانست و گفت: دولت در این بخش آماده سرمایه گذاری است.

«مرتضی بیشه» رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این جلسه گفت: عمده مشکل واحدهای تولیدی استان نبود آموزش‌های تخصصی برای نیروی انسانی آنان است که باعثپایین بودن بهره وری می‌شود.

وی خواستار تدوین استانداردهای آموزشی در کسب مهارت‌های شغلی هر متقاضی شغل شد و گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربری و اداره اموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند در تدوین این استاندارد‌ها نقش موثری داشته باشند.

بیشه ایجاد مرکز آموزش عالی کاربردی اتاق، برگزاری همایش‌های هفتگی، برگزاری همایش ملی صنعت نساجی، چرخش مغز‌ها، انجام پروژه عارضه یابی و ایجاد باک اطلاعات تحقیقات دانشگاه و همچنن تشکیل انجمن تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی استان را از برنامه‌های کمیسیون آموزش در سال آینده خبر داد.

«مصطفی حجه فروش» رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این جلسه به ارایه گزارشی از وضعت خشکی زاینده رود و منابع آبی استان پرداخت.

«پرویز اخوان» دبیر اتاق فکر اصفهان در این جلسه گفت: اگر مساله آب در استان اصفهان برطرف شود شاهد رونق صنعت گردشگری و رشد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

«کوروش خسروی» عضو کمیسیون در این جلسه به اجرای پروژه آب شیرین کن خورشیدی اشاره کرد و گفت: بخش شرق اصفهان دارای منابع آب شوری است که با استفاده از این تکنولوژی می‌توان کشت گلخانه‌ای را در این بخش رونق داد.

وی از تبدیل EC ۱۳۷ هزار آب شور شرق اصفهان به EC ۵۰۰ که قابل شرب است توسط این تکنولوژی خبر داد و گفت: تولید علوفه و پرورش شترمرغ و گوسفند از جمله مزیت‌های این منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستارتسهیل در بورکراسی اداری فنی و حرفه‌ای استان شد و گفت: رشته‌های جدید مورد نیاز بازار به سختی می‌تواند از سوی این اداره کل پذیرش شود.

«عباس تاجبخش» عضو کمیسیون در این جلسه با اشاره به مهاجرت عظیم از استان‌های همسایه به شهر اصفهان گفت: متاسفانه با وجود حضور این جمعیت مهاجر سهم آب آنان به استان واگذار نشده است.

«حمیدرضا نصری» عضو انجمن مدیریت سبز ایران در این جلسه با اشاره به میزان مصرف ناهنجار انرژی در استان اصفهان گفت: فعالان اقتصادی با استفاده از هوش سبزکه شامل توانایی تحلیل در کسب و کار و فعالیت‌ها بعلاوه تفکر سیستمی است می‌توانند در فضای کسب و کار موفق شوند.

وی بهینه‌تر کردن مصرف انرژی و تلاش برای حفاظت از محیط زیست اطراف را از جمله اهداف هوش سبز برشمرد و گفت: برخی از واحدهای صنعتی آلایندگی بسیاری برای محیط زیست ایجاد می‌کنند که هزینه‌های نشای از آن از درآمد ان واحد بسیار بیشتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز