خبرگزاری کار ایران

سفیر آفریقای جنوبی در ایران در دیدار با فعالان اقتصادی استان اصفهان مطرح کرد:

با توجه به منابع انسانی توانمند درکشاورزی ایران می توان در آفریقا پروژه های مشترک تعریف کرد

کد خبر : ۱۴۷۳۶۳

توسعه همکاری در بخش های علمی، فرهنگی، کشاورزی، توریسم، انرژی، آب، سلامت، بهداشت و معدن می تواند بر اساس کمیسیون مشترک تشکیل شده در سال ۲۰۱۳ بین ایران و آفریقای جنوبی باشد.

ایلنا: سفیر آفریقای جنوبی در ایران خواستار تشکیل کمیته‌های جانبی زیرنظر کمیسیون مشترک دو کشور در بخش‌های مختلف شد و گفت: حضور هیات‌های تجاری در دو کشور باید بر اساس توافق این کمیته‌ها باید باشد تا سطح همکاری‌های اقتصادی به طور عملی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «ویلیام مکس فیلمان وایتهد» در دیدار با رییس اتاق و جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان در جلسه کمیسیون تجارت اتاق اصفهان تصریح کرد: کاهش تحریم‌ها باعثبرقراری سطح جدیدی از روابط اقتصادی بین دو کشور می‌شود.

وی از روابط خوب سیاسی بین دو کشور طی ۲۰ ساله گذشته خبر داد و گفت: در سایه روابط سیاسی، روابط اقتصادی نیز بایستی مثبت و رو به جلو باشد.

وی به روز بودن ماشین آلات بخش معادن این کشور را یکی از نقاط قوت این کشور اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه برای بخش‌های مختلف از دیگر ظرفیت‌های همکاری دو کشور است. همچنین با توجه به منابع انسانی توانمند در عرصه کشاورزی ایران می‌توان در آفریقا پروژه‌های مشترک تعریف شود.

وی به فعالان اقتصادی استان اصفهان پیشنهاد کرد که ده موضوع سرمایه گذاری مشترک با آفریقا را شناسایی و در مسیر اجرایی شدن آن گام بردارند.

وی آفریقای جنوبی را دروازه ورود کالا به قاره آفریقا خواند و گفت: سفارت آفریقای جنوبی در ایران تلاش می‌کند که امکانات و تسهیلات لازم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور فراهم سازد.

وی در ادامه خواستار خواهرخواندگی اصفهان با شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی شد و گفت: برقراری ارتباطات فرهنگی و سیاسی می‌تواند روابط اقتصادی را تقویت سازد.

«خسرو کسائیان» رییس اتاق اصفهان در این دیدار گفت: استان اصفهان ۷۰ درصد فولاد کشور را تولید می‌کند و در بخش نساجی ۴۰ درصد واحدهای نساجی در این استان مشغول به کارند.

وی ایجاد شرکت‌های مشترک بین اصفهان و آفریقای جنوبی را گامی موثر در توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت: تجربه موفق شبکه ارتباطی خدماتی در ایران که با همکاری یک شرکت آفریقای جنوبی تشکیل شد، نمونه موفقی در این بخش بوده است.

«جعفر ذره بینی» رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان دراین دیدار گفت: اصفهان دومین شهر صنعتی کشور است که با ۸ هزار واحد صنعتی در بخش‌های فولادسازی، صنایع نساجی، صنایع دستی، بهداشتی و غذایی، پتروشیمی و کشاورزی و همچنین در بخش توریسم جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی از فعالیت دو واحد نساجی و تولید فرش در آفریقای جنوبی به همت فعالان اقتصادی اصفهان خبر داد و گفت: فعال شدن ارتباطات مشترک بین اتاق‌های بازرگانی کیپ تاون، ژوهانسبورگ ودربن با اتاق اصفهان می‌تواند گامی موثر در آشنایی فعالان اقتصادی با یکیدیگر باشد.

«پرویز اخوان» مشاور سرمایه گذاری استانداری اصفهان در این جلسه گفت: تاکید استاندار اصفهان بر تقویت بخش خصوصی استان با طرفین تجاری آفریقایی است و اتاق اصفهان که یکی از فعال‌ترین اتاق‌های کشور است که می‌تواند روابط تجاری مناسبی با آفریقا داشته باشد.

وی اظهار داشت: قوانین سرمایه گذاری خارجی ایران شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت شرکت‌های خارجی را فراهم ساخته است.

«حمیدرضا مومنی» نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توسعه همکاری‌های کشاورزی در بخش‌های کشت گلخانه‌ای، زراعی، ادوات کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی بین دو کشور شد و گفت: کشت فرامرزی از رویکردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی ایران است که زمین‌های حاصلخیز آفریقا مکان مناسبی برای این کشت است.

«عباس تاجبخش» مسوول کمیته معدنی اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به پروژه‌های سرمایه گذاری معدنی ایران در آفریقا گفت: بخش معادن زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک است.

«محمد می‌رانی» عضو کمیسیون تجارت اتاق اصفهان خواستار راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی ایران و آفریقای جنوبی شد و گفت: تا قبل از سال ۲۰۰۹ در سال یکهزار کانتینر بین دو کشور حمل و نقل می‌شد ولی بعد از تحریم‌های اقتصادی به زیر ۱۰ کانتینر رسیده است.

وی خواستار همکاری شرکت‌های بزرگ کشیرانی مانند مرسک، MSD و ایران در این خط دریایی شد.

«مسعودی» رییس انجمن خدمات مسافرتی استان اصفهان در این جلسه گفت: ۲۲۰ دفتر خدمات مسافرتی در اصفهان فعال است که گردشگرانی به طور عمده از ایتالیا، آلمان، ژاپن و چین هر ساله جذب می‌کنند.

«کاظم آیت الهی» رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این جلسه گفت: استان اصفهان در عرصه فناوری اطلاعات توانمندی‌های قابل توجهی دارد و می‌تواند فعالیت‌های مشترکی مانند تجربه موفق ایرانسل که حاصل مشترک ایران و آفریقای جنوبی است را دوباره تکرار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز