خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبرداد:

باید به مقوله ی توریست به عنوان اولویت توسعه استان نگاه شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۵۳۸

استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان بزرگترین معضلات در برنامه ریزی کشور را نبود سند بالادستی و سند آمایش سرزمین عنوان کرد.

رسول زرگرپور گفت: استان اصفهان اولین استان درکشور است که سند آمایش سرزمین را در برش استانی خواهد داشت و کلیه فعالیت ها بعد از اجرای سند آمایش سرزمین در قالب این سند صورت می گیرد.

به گزارش خبر نکار ایلنا از اصفهان، استاندار با بیان اینکه سند آمایش سرزمین نتیجه ی تلفیق سه محور فعالیت ها؛ انسان و سرزمین است، اظهار داشت: این طرح در سطح ملی هنوز اجرا نشده است ولی برش استانی سند آمایش سرزمین در استان اصفهان تهیه و تدوین شده است.

استاندار اصفهان افزود: استان اصفهان از ۲ سال پیش سند آمایش سرزمین را در برش استانی در ۲۰ محور تهیه کرده است که ۱۶ محور آن به تصویب رسیده است و ۴ محور دیگر نیزآماده تصویب است و امیدواریم تا آخر خرداد ماه به تصویب برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: استان اصفهان اولین استان درکشور است که سند آمایش سرزمین را در برش استانی خواهد داشت و کلیه ی فعالیت ها بعد از اجرای آن در قالب این سند صورت خواهد گرفت.

استاندار اصفهان افزود: اجرای سند آمایش در استان مشکلات موجود را حل نخواهد کرد ولی به توسعه های آینده و همین طور توسعه هایی که در حال حاضر وجود دارد، سمت و سوی درست می دهد.

وی با بیان اینکه در قالب این سند محور توسعه ی استان نمی تواند صنعت و کشاورزی باشد، اظهار داشت: بایدبه سوی تکنولوژی و خدمات حرکت کنیم و سرمایه گذاری ها نیز در این رابطه انجام خواهد شد و توسعه ی استان در این محور قرار می گیرد.

وی به آتش سوزی شرکت نفت سپاهان اشاره کرد و افزود: ۳ گروه رسمی آتش نشانی، قسمت ایمنی وزارت کار و سیستم های امنیتی استان از زمان وقوع آتش سوزی تا به امروز در حال بررسی دلایل این آتش سوزی هستند.

استاندار اصفهان افزود: بعد از ظهر امروز گزارشات این سه گروه به مدیریت استان خواهد رسید و بعد از آن می توانیم اظهار نظر کارشناسی و درستی در خصوص دلایل این آتش سوزی داشته باشیم.

زرگرپور با اشاره به وضعیت آب استان گفت: در حال حاضر در پشت سد ۵۷۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که نسبت به متوسط خود ۳۰۰ میلیون کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه آب را باید برنامه ریزی شده رها کنیم، افزود: سهمیه ی باغات غرب استان در ۴ مرحله داده می شود که در حال حاضر ۲ سهمیه اختصاص یافته است و با توجه به اینکه ظرف چند سال گذشته حدود ۲ میلیون درخت خشک شده است تلاش خواهیم کرد امسال خشکی درختان را نداشته باشیم.

استاندار اصفهان افزود: بازشدن آب در این مرحله باعثشده که خوشبختانه بخشی از چاه های فلمن آبگیر شود و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب استان اضافه شود.

وی به بخش آب شرب اشاره کرد و افزود: از شهرواندان می خواهیم که صرفه جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی را مورد توجه قرار دهند تا با جیره بندی و قطعی آب مواجه نشویم.

استاندار اصفهان افزود: متاسفانه در بهار وضعیت بارش مناسب نبود و در حال حاضر رودخانه تا پل زمان خان پر آب است.

زرگرپور تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ میلیون متر مکعب آب بر ثانیه آب وارد سد می شود و ۶۰ میلیون نیز خارج
می شود و امیدواریم قولی که وزارت نیرو داده است را بتوانیم اجرا کنیم.

وی در خصوص اعتصاب طلافروشان استان در هفته های اخیر یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده به صورت قانونی در مجلس به تصویب می رسد و همه ملزم هستند که مجری قانون باشند و اگر در مورد نحوه ی اجرا و یا اصلاح قانون نقطه نظراتی وجود داشته باشد باید در بستر های دیگر بررسی شود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: به بازاریان متدین و ولایتمدار این نکته را اعلام کردیم که تعطیلی مغازه ها راهکار مناسب نیست بلکه باید نقطه نظرات خود در خصوص نحوه ی اجرا را باید با سازمان مالیاتی و محتوای این قانون را نیز از نمایندگان مجلس پیگیری نمایند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در سفر وزیر علوم و تحقیقات به اصفهان تفاهمات کلی و اولیه در خصوص احداثکریدور علمی و تحقیقاتی کشور در استان اصفهان صورت گرفت، افزود: این اقدام یک محور توسعه ی بسیار بزرگ برای استان اصفهان است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب با اجرایی شدن این کردیدور علم به ثروت تبدیل خواهد شد و شرایط جدیدی برای توسعه ی استان شروع می شود.

وی ظرفیت بالای استان اصفهان و همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را یکی از دلایل ایجاد این کریدور در اصفهان برشمرد.

استاندار اصفهان در ادامه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: کمیته ی تنظیم بازار در استان فعال است و با تخلفات صورت گرفته در خصوص افزایش قیمتها برخورد می کنیم.

زرگرپور افزود: بعضی از افزایش قیمت ها که با افزایش حامل های انرژی صورت می گیرد منطقی است که این امر به طور دقیق بررسی خواهد شد و به عموم اعلام می گردد ولی کسانی که خارج از این چارچوب ها اقدام به افزایش قیمت کنند با آن ها برخورد خواهد شد.

رسول زرگرپور به سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان اشاره کرد و افزود: دکتر جهانگیری برای افتتاح چند پروژه به اصفهان سفر می کندو دراین سفر موضوع خشکسالی و زاینده رود بر سی می شود.

استاندار اصفهان به موضوع مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: بر خلاف دولت های قبل در دولت تدبیر و امید اصل بر پیشگیری اجتماعی و استفاده از سازمان های مردم نهاد و مردم در راستای پیشگیری از مواد مخدر است.

وی به افزایش کشفیات مواد مخدر اشاره و افزود: در سال جاری ۷ تن مواد مخدر کشف شده است و با توجه به کاهش سن اعتیاد و افزایش اعتیاد در بین بانوان باید کارهای کارشناسی و تحقیقاتی در این خصوص صورت گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی ورزشگاه نقش جهان به استان منتقل خواهد شد، گفت: طی تفاهمات کلی صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان اجرای این ورزشگاه به شرکت فولاد مبارکه و یا شهرداری اصفهان واگذار که در این صورت عملیات اجرایی با سرعت بیشتر پیش می رود و در چند روز آینده خبرهای آن اعلام میشود.

وی به موضوع مترو اشاره کرد و اظهار داشت: زمان دقیق بهره برداری ازآن هنوز مشخص نیست و با توجه به اینکه تست گرم آن توسط شرکت چینی انجام نشده است در صورت تست بدون مشکل آن، طی ۲-۳ ماه آینده شاهد بهره برداری از مترو خواهیم بود.

استاندار اصفهان به فاز دوم مترو اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای اجرای فاز ۲ مترو صورت گرفته و اجرای این خط نیز در حال پیگیری است.

زرگرپور طرح ملی سلامت را از اقدامات اساسی دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: در این طرح خدمات خوبی به بیماران ارائه شده و هر ۲۴ ساعت ۱ میلیارد ریال دولت در بخش سلامت سوبسید می دهد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح بدهی بخش درمان کاهش یافته، افزود: اصلاحات خوبی در خصوص مدیریت اجرای طرح صورت گرفت و با توجه به اینکه این طرح ملی است، در فازهای بعدی بیماران و پزشکان از اعتبارات بالاتری برخوردار خواهند شد.

رسول زرگرپور اظهار داشت: استان اصفهان دومین استان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ی ملی است و ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی استان از این صندوق جذب شده است.

مدیر ارشد استان با اعلام اینکه فاینانس قطار سریع السیر اصفهان تهران صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد از زیرساخت های این طرح انجام شده است طی ۱ – ۵/۱سال دیگر این طرح اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا ۲ سال دیگر شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

استاندار اصفهان در ادامه ی نشست خبری خود به رشد قابل توجه گردشگران خارجی اشاره کرد و افزود: ۲ مشکل اساسی زیرساختی و هتل در این بخش وجود دارد و امیدواریم با حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این بخش مشکلات کاهش یابد.

استاندار اصفهان از برنامه ریزی برای ایجاد تاکسی های ویژه ی گردشگران خارجی خبر داد و افزود: باید به مقوله ی توریست به عنوان اولویت توسعه استان نگاه شود و در زمینه های فرهنگ عمومی نیز باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

زرگرپور با اشاره به موضوع شورای شهر و شهرداری، گفت: سئوال از شهردار و یا حتی استیضاح شهردار حق قانونی اعضای شورای شهر است ولی باید نحوه سئوال پرسیدن و محتوای سؤال‌ها با رعایت شأنیت شهر و یا حتی استان اصفهان صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: استاندار به عنوان رئیس شورای حل اختلاف می‌تواند به مسائل شهردار و اعضای شورای شهر و یا مدیریت شهری و فرمانداری ورود پیدا کند اما در بقیه موارد یک شهروند ساده تلقی می‌شود.

وی با اشاره به جلسه ی خود با تک تک اعضای سه فراکسیون فعال در شورای شهر گفت: موضوعات مختلف در این جلسه مطرح شد و در جلسه‌ای دیگر نیز با حضور همه اعضای شورای شهر و شهردار به بررسی مسائل پرداخته شد.

زرگرپور بیان کرد: در این جلسه مشخص شد بسیاری از موضوعاتی که به عنوان سئوال از شهردار مطرح می‌شود مسائل جزئی بوده و قابلیت رفع مسائل وجود دارد در حالی که بنده معتقدم شهرداری باید با آرامش در جهت اصلاح امور مردم اقدام نماید و این آرامش را به شهر و شهروندان نیز تزریق کند.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح جامع کنترل کیفی آلودگی هوای اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان قول داده بود که بنزین یورو ۴ را در خرداد ماه عرضه کند که امروز این امر به ۲ ماه آینده موکول شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز