خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

استان اصفهان در زمینه کشف جرائم جنایی، قوی‌ترین استان کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۴۵

باند " گانگسترها " که اقدام به سرقت از محموله، اماکن، مسافرین بین راهی، خودرو و سرقت در جاده می کردند پس از سه عملیات در تهران، کرمانشاه و اصفهان سر انجام سه هفته قبل(اوایل خرداد ماه) در اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک هزار تن برنج احتکار شده در شاهین شهر خبر داد و گفت: در همین ارتباط در ۲ ماهه نخست سال جاری، ۹۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع از مناطق زمین خواری شده به ارزش ۶۵ میلیارد ریال از چنگ زمین خوارها خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرهنگ ستارخسروی، که پس از گذشت یک‌سال در نشست خبری حاضر شده بود همچنین از شناسایی و دستگیری اعضای باند " گانگسترها " در اصفهان خبر داد و ادامه داد: این باند سرقت های مسلحانه معروف به " گانگسترها "، اقدام به سرقت از محموله، اماکن، مسافرین بین راهی، خودرو و سرقت در جاده می کردند.

وی اظهار داشت: اعضای این باند، اهل استان های غربی کشور با سوابق کیفری بودند که پس از سه عملیات در تهران، کرمانشاه و اصفهان سر انجام اوایل خرداد در اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

خسروی بیان داشت: فراوانی بیشترین جرائم صورت گرفته در دو ماه گذشته، با ۵۹ درصد در شهرستان اصفهان، ۶ درصد کاشان، ۶ درصد خمینی شهر، ۴ درصد فلاورجان، ۳.۷ درصد نجف آباد و ۲.۵ درصد در شاهین شهر، شهرضا، لنجان و مبارکه بوده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: در اول خرداد ماه در پی وقوع سرقت های مسلحانه سریالی در شمال شهر اصفهان و کاشان و مجروح شدن ۴ تن از مالباختگان و۳۰ فقره سرقت توسط این باند که ۱۴ مورد آن با تیر اندازی همراه بود، تحقیقات تخصصی در پلیس آگاهی استان آغاز شد.

وی یادآور شد: دستگیری دو سرشاخه باند هرمی " گاما "، دستگیری یک کلاهبردار در کاشان، دستگیری دو باند کلاهبردار سکه های تقلبی و افزایش ۱۲۰ درصدی کشف کالاهای قاچاق از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

خسروی با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات درخصوص جنازه کشف شده در بوستان سعدی اصفهان، بیان داشت: منتظر وصول گزارش سم شناسی از پزشکی قانونی هستیم.

رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به شایعات مربوط به گروه خفاش شب و قتل زنجیره ای زنان و دختران توسط گروه های وهابی، گفت: این شایعه از استان های جنوبی کشور آغاز شد و به استان های دیگر رسید که کاملاً بی اساس است و ۱۰۰ درصد تکذیب می شود.

وی یادآور شد: شاخص کشف تجاوز به عنف در استان اصفهان ۱۰۰ درصد است به این معنا که تمامی عاملان تجاوز به عنف به سرعت شناسایی و دستگیر می شوند.

خسروی با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد سرقت ها توسط معتادان صورت می گیرد، گفت: با مشارکت نهادهایی همچون بهزیستی درحال اجرای طرح هایی در کانون های جرم هستیم و علاوه بر اجرای طرح های پلیسی در این مناطق، نیازمند احداثپارک، اماکن ورزشی و حمایت از خانواده ها در این اماکن هستیم.

رییس پلیس آگاهی استان بیان داشت: گشت های کمین و شکار به صورت نامحسوس در تمامی مناطق شهر مستقر هستند که در زمینه شناسایی و دستگیری مجرمین بسیار مؤثر هستند.

وی گفت: در سال ۹۲ و دو ماهه نخست سال ۹۳، تعداد ۴ فقره قتل در استان رخ داد که ناشی از اعتیاد به مواد مخدر روانگردان مخصوصاً شیشه است.

وی بیان داشت: در این مدت، کشفیات خودرو با افزایش ۲۸.۳ درصدی به شاخص ۹۷.۵ درصد رسیده، به این معنا که ۹۷.۵ درصد از خودروهای سرقتی کشف می شود.

خسروی با اشاره به اینکه در این مدت، کشف موتورسیکلت ۳۰ درصد و کشف لوازم داخل خودرو ۳۷ درصد رشد داشته، گفت: همچنین سرقت به عنف ۱۶ درصد و سرقت های خشن ۲۷.۶ درصد کاهش داشته است.

گزارش اقدامات پلیس آگاهی در سال۹۲

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان؛ با اشاره به اینکه از مجموع جرائم صورت گرفت در سال قبل ۹۴.۶ درصد شامل سرقت ها، ۷ درصد جرائم جنایی و ۴.۷ درصد جرائم اقتصادی بود افزود: در سال گذشته سرقت ها با کاهش ۲۰ درصدی و کشف سرقت ها نیز با رشد ۱۶.۵ درصدی نسبت به سال ۹۱ رو به رو شد همچنین سرقت های خشن به میزان ۱۵ درصد کاهش یافت و کشف آن نیز ۱۳.۲ افزایش یافت و سرقت های مسلحانه نیز ۱۱.۸ درصد کاهش یافت.

خسروی گفت: در سال ۹۲ علاوه بر کشف قتل های صورت گرفته، قتل های مربوط به سال های قبل نیز کشف شد که دو مورد از آن مربوط به قتل های ۲۰ سال قبل بود.

توزیع کتاب نسیم آگاهی بخش " بین خانواده های اصفهانی برای آشنایی با انواع جرائم و هشدارهای پلیسی

رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه توانمندی های علمی و تخصصی پرسنل پلیس آگاهی باعثشده ایران در زمینه کشف جرائم جنایی در آسیا سرآمد شود، افزود: استان اصفهان در زمینه کشف جرائم جنایی، قوی ترین استان کشور است.

وی اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال ۹۳، وقوع سرقت های منزل ۱۲.۴ درصد کاهش و کشفیات آن ۲۷.۷ درصد افزایش داشته که حاصل اجرای طرح های شناسایی سارقین منازل و کار قوی اطلاعاتی و انتظامی در این زمینه بوده است.

خسروی با بیان اینکه در این مدت، سرقت از مغازه ۱۶ درصد کاهش و کشفیات آن ۵۰.۴ درصد افزایش داشته، گفت: سرقت احشام ۱۵.۸ درصد کاهش و کشفیات آن ۲۰.۳ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس آگاهی استان یادآور شد: در دو ماهه نخست سال ۹۳، سرقت از اماکن با رشد ۲۲.۲ درصدی و سایر سرقت ها با کاهش ۱۷.۹ درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به مشارکت استانداری اصفهان و کمیسیون اجتماعی استان، کتاب جهت تهیه " نسیم آگاهی بخش " برای توزیع بین خانواده های اصفهانی گفت: این کتاب شامل آشنایی با انواع جرائم و هشدارهای مربوط به آن است که در آینده ای نزدیک به خانه تمامی هم استانی ها ارسال می شود البته هزینه این کتاب بر عهده استان خواهد بود و شامل ۱۱ هزار تومان می باشد.

رییس پلیس آگاهی استان افزود: کاهش زمان ارائه برگه عدم سوء پیشینه، راه اندازی پلیس آگاهی در بوئین و میاندشت، تلاش برای حضور افسران مجرب آگاهی در تمامی شهرستان ها و انهدام باند سرقت خودرو با ۳۱ فقره سرقت در دو ماهه نخست سال جاری صورت گرفت.

وی سیاست جنایی کشور و استان اصفهان را پاسخ به پدیده های مجرمانه قاطع عنوان کرد و افزود: مسوولین اجرایی، دستگاه قضایی و پلیس در این زمینه از هماهنگی مناسبی برخوردار هستند که در کنار مشارکت مردم، امنیت مثال زدنی را در استان اصفهان ایجاد کرده است.

خسروی گفت: در سال ۹۳ و به منظور هماهنگی های درون و برون سازمانی، قرارگاه " مبارزه با سرقت " با مشارکت ۱۸ سازمان در اصفهان راه اندازی شد که در این قرارگاه، تمامی سرقت ها رصد و پایش می شود.

رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان، تصریح کرد: اوقات فراغت یکی از عوامل گرایش به نوجوانان و جوانان به رفتارهای همسالان است.

وی بیان داشت: رعایت نکات ایمنی توسط مالکان اموال خودرو و منازل، استفاده از از قفل زیر جک و قفل و زنجیر برای موتورسیکلت، رها نکردن خودرو بدون قفل، استفاده از صندوق امانات بانک ها، عدم آویختن طلاجات به کودکان و رها کردن آن ها در کوچه و پارک، استفاده از چراغ های تایمردار در زمان مسافرت و تصویربرداری از اموال با ارزش از راهکارهای کاهش جرائم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز