خبرگزاری کار ایران

معاون بیابان زایی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خبر داد:

اجرای طرح ترسیب کربن در ورزنه همزمان با روزجهانی مقابله با بیابان‌زایی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۹۸

از ۳ هفته دیگر کارشناسان تسهیل گربرای اجرای برنامه های اولیه طرح ترسیب کربن وارد منطقه و ۷ روستای ورزنه می شوند.

معاون بیابان زایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان؛ در مراسم ۲۷ خرداد، روز جهانی مقابله با بیابان زایی که در ورزنه برگزار شد افزود: طرح ترسیب در ۶ شهرستان که به لحاظ فرسایش بادی دچار مشکل بودنند به عنوان طرح پایلوت معرفی شد که در نهایت گزینه اصلی برای اجرای این طرح در ابتدا به ورزنه رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسینعلی نریمانی تصریح کرد: در طرح توانمند سازی و ترسیب کربن از ۳ هفته دیگر کارشناسان تسهیل گر وارد منطقه و ۷ روستای ورزنه می شوند که شامل روستا های(بلان - هاشم اباد - کبریت - باقر آباد و بهره برداران شرکت تعاونی مرتع داران است.

وی افزود: اگر این طرح با موفقیت اجرا شود در سال آینده به روستا ها و شهر های دیگر تسری می یابد.

وی گفت: اویلن جلسه تسهیل گران با بخشداران خواهد بود و پس از ان به دنبال کشف و بررسی نیاز های مردم، توانمندی و علاقمندی مردم در بخش زنان و مردان می رویم که با کارمتمرکز و تشکیلاتی نیاز های متقاضیان از لحاظ اقتصادی و اجتماعی بررسی شده و برای ایجاد مشاغل پاک در این روستاها اعمال ظرفیت می شود.

نریمانی تصریح کرد: سپس سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش مردم وارد منطقه خواهد شد وبرای ترسیب کربن(فضای سبز، توسعه کشاورزی مکانیزه و غیره وارد عمل می شود.

وی بیان داشت: در این راستا صندوق تعاونی نیز باید پس از انجام سپرده گذاری های مردم طرح های اشتغال زا و کار آفرین را به سمت صندوق فرستاده و به هر گروه بر اساس سپرده و طرح وام اشتغال ارائه دهند. که در این راستا هر دو طرح با هم ارتباط دارند و مردم با کارشناسان تسهیل گر در ارتباط هستند.

نریمانی گفت: این طرح ۵ ساله است و هر ۳ ماه نیز گزارش آن به undp ارائه می شود همچنین هر ۶ ماه یکبار نیز ناظرین از طرح بازرسی می کنند که امیدواریم با اجرای این طرح توسعه پوشش گیاهی و توانمندی مردم در عرصه های مختلف فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز