خبرگزاری کار ایران

با رای موافق ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر؛

نرخ کرایه بلیط اتوبوس‌های اصفهان ۲۵ افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۶۶۲

با رای موافق ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر، نرخ کرایه بلیط اتوبوس‌های اصفهان در سطح شهر با ۲۵ درصد افزایش و در خطوط مناطق محروم با ده درصد افزایش به تصویب رسید.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ۱۱ رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، نرخ کرایه بلیط اتوبوس‌های اصفهان به میزان ۱۰ درصد برای خطوط فعال در نقاط محروم و به میزان ۲۵ درصد برای خطوط اتوبوسرانی فعال در سایر نقاط شهر تصویب شد.

به گزارش خبرنگارایلنا از اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتوبوسرانی یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره حمل و نقل عمومی در شهر‌ها و تاکسیرانی نیز یکی دیگر از این حلقه‌ها است. ولی سرمایه اصلی تاکسیرانی متعلق به بخش خصوصی و سرمایه اتوبوسرانی متعلق به شهرداری است. لذا افزایش ثنوات ناشی از افزایش نرخ تورم در سال‌های گذشته را باید برای تاکسیرانان همانند دیگر مشاغل شهری درنظر بگیریم، یا اینکه دولت و شهرداری بایستی به رانندگان یارانه دهند یا متاثر از افزایش تورم سالیانه درصدی را به عنوان قانون تصویب کنند که افزایش قیمت لحاظ شود که این موضوع برای اتوبوسرانی صادق نیست.

رضا امینی بیان داشت: بر اساس قانون درآمد اتوبوسرانی توسط مردم، شهرداری و دولت تامین می‌شود که متاسفانه در سال‌های اخیر سهم دولت پرداخت نشده و باعثشده عمر ناوگان اتوبوسرانی از ۲.۵ سال به ۷ سال افزایش و کیفیت خدمات کاهش یابد.

وی افزود: انتهای سال گذشته مصوبه افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس به شورای شهر ارائه شد که متوقف مانده بود تا اعمال سیاست‌های دولت برگرفته از فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها اعلام شود لذا لازم بود صبر می‌کردیم تا در سه ماهه اول سیاست‌های دولت در این زمینه اعلام و با افزایش ناشی از این هدفمندی رصد و کار‌شناسی می‌شد و مطابق با آن عددی برای افزایش بلیط در نظر گرفته می‌شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این راستا طی دو هفته اخیر با فرماندار اصفهان ارتباط داشتیم تا در صورتی که در این زمینه خبری از ناحیه دولت رسید اقدامات لازم صورت گیرد که متاسفانه تا امروز خبری نشده و ما بر اساس قانون باید در زمان مهلت قانونی جواب لایحه شهرداری داده شود به همین جهت امروز در صحن علنی شورای شهر این بحثمطرح شد و با ۱۱ رای نظر کمسیون فرهنگی اجتماعی در این رابطه رای آورد.

امینی عنوان کرد: لایحه پیشنهادی شهرداری ۳۰ درصد افزایش قیمت بود که به سه کمسیون ارجاع داده شد و بر این اساس کمیسیون اقتصادی شورای شهر رای به مسکوت ماندن آن به مدت ۲ ماه برای ابلاغ سیاست‌های قیمت گذاری بسته حمایتی توسط دولت معلوم داد که رای نیاورد.

وی گفت: کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان و کمیسیون فرهنگی اجتماعی به عنوان کمیسیون‌های فرعی پیشنهاد دادند که حداکثر ۲۵ درصد افزایش قیمت بلیط اتوبوسرانی را داشته باشیم به اضافه اینکه برای خطوطی که در مناطق محروم فعالیت می‌کنند حداکثر ۱۰ درصد افزایش اعمال شود که جمع بندی این دو کمیسیون به رای گذاشته شد که نهایتا ۲۵ درصد افزایش برای کل شهر و ۱۰ درصد افزایش برای خطوط مناطق محروم که قبلا در فهرستی به توافق شورا و شهرداری رسیده است اعمال شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بر اساس قانون این مصوبات به فرمانداری ارسال خواهد شد و در صورتیکه اشکالاتی داشته باشد به شورای شهر جهت اصلاح برگردانده می‌شود و در صورتیکه مجددا به فرمانداری ارسال شود و فرمانداری نسبت به آن ایراد داشته باشد به شورای حل اختلاف استان ارسال می‌شود و نظر قطعی شورای حل اختلاف اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز