خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان تأکید کرد:

مصلی‌ها باید یک مجموعه فرهنگی و نه فقط شبستانی برای اقامه نماز باشند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۵۱

مصلی‌ها در هر شهر باید یک مجموعه فرهنگی باشند و نه اینکه فقط شبستانی برای اقامه نماز شوند و در آن‌ها می‌بایست کتابخانه، آمفی تاتر، قرائت خانه و…فعال باشند.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در مراسم افطاری امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه مصلی‌ها، مساجد و حوزه‌های علمیه بودجه کشوری ندارند گفت: بار اماکن مذهبی به دوش مردم است و آهسته پیش می‌روند. زیرا رقم بودجه‌ای ندارند و البته روسای جمهور در هر دوره‌ای کمک‌هایی انجام می‌دهند که در اصل نمکی در آش است ولی بار اصلی به دوش مردم و خیرین می‌باشد که باید اماکن مذهبی را اداره کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلپایگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان افزود: در طول تاریخ شیعه ثابت شده است که وقتی مردم مسجدی را می‌سازند دلسوزی بیشتری برای نگهداری آن به خرج می‌دهند و مصلای گلپایگان نیز مانند ۳۰۰ مصلی کشور که در حال ساخت است آرام پیش می‌رود و تا آنجایی که از عهده دولت مردان و خیرین بر می‌آید باید کمک کنند و مصلی گلپایگان همانند مصلی اصفهان سالهاست که کار آن مانده است.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان درباره حضور مداوم امام جمعه گلپایگان با لباس کارگری در مصلی این شهرستان و کارکردن وی دوشادوش بنا‌ها و کارگران گفت: پوشیدن لباس کار توسط امام جمعه گلپایگان در این مصلی کار را تسریع کردو اگر همینگونه ادامه یابد، کار پیش خواهد رفت و از ایشان که با مدیریت جهادی وارد عمل شده تا این مصلی را سر و سامان دهد تشکر می‌کنم و این اقدام را تحقق شعار مدیریت جهادی سال می‌دانم.

حجت الاسلام صالحیان ادامه داد: امامان جمعه توسط کار‌شناسان سمینارهایی جهت تحلیل و بحثدرباره شعار سال برگزار می‌کنند ولی در این قضیه امام جمعه گلپایگان با مدیریت جهادی لباس کارگری پوشیده است زیرا تشخیص داده که مساله ساخت و تکمیل مصلی برای رفاه حال مردم ضرورت دارد و به این جهت وارد عمل شده است و باید درنظر داشته باشیم که همه جا فقط پول موثر نیست و مدیریت‌ها در میدان عمل باید خودش را نشان دهد و در درجه دوم پول و اعتبار می‌تواند کار را پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۸۰۰ و در اصفهان ۷۹ نماز جمعه داریم بیان داشت: بیشترین نمازجمعه‌های کشور در استان اصفهان است و یک نهضت مصلی سازی در چند سال اخیردر کشور آغاز شده که درحال حاضر ساخت مصلی در ۳۰۰ شهر از کشورمان و همچنین ۲۰ شهراستان اصفهان در حال انجام است و مصلی‌ها در هر شهر باید یک مجموعه فرهنگی باشند و نه اینکه فقط شبستانی برای اقامه نماز گردند و در آن‌ها می‌بایست کتابخانه، آمفی تا‌تر، قرائت خانه و… فعال باشند و یک مجموع فرهنگی خوب برای هر شهرستان محسوب شوند.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان بااشاره به اینکه گلپایگان یکی از شهرهایی است که مصلی آن نیمه کاره مانده است تاکید کرد: درآینده نزدیک به دلیل اهمیت این مصلی در گلپایگان که پایتخت مرجعیت شیعه است، رقم بسیار خوبی برای آن پرداخت خواهد شد تا مردم این شهر در رفاه وآسایش بتوانند در نماز جمعه شرکت یابند.

وی افزود: امروز با توجه به حساسیتی که دشمن در قالب جنگ فرقه‌ای در جهان اسلام به وجود آورده است و حضور بیشتر و سراسر وحدت مردم در نماز‌های جمعه از هر زمان دیگر لازم‌تر است و بصیرت و معرفت و دشمن‌شناسی نسبت به زمانی که در آن زندگی می‌کنیم یک امر مهم برای هر مسلمان به حساب می‌آید و مسلمانی که فقط به نماز و روزه‌اش اکتفا می‌کند یک مسلمان کامل نیست.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان با تأکید بر اینکه امامان جمعه نسبت به مسائل سیاسی کشور و جهان اسلام توجیه هستند ابراز داشت: نماز جمعه یک دانشگاه است تا مردم در طول هفته از مسائل سیاسی و اتفاقات پیرامونشان آگاهی داشته باشند و حضور مردم شهرستان گلپایگان در نمازهای جمعه بسیار با شکوه است به صورتی که مصلی جدید این شهر جای کافی برای نمازگزاران ندارد و آن‌ها در اطراف آن بر روی زمین می‌نشینند که نشان از بصیرت وآگاهی مردم گلپایگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز