خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعت نساجی عنوان کرد:

بهره‌وری پایین، عاملی برای بالا رفتن قیمت محصولات نساجی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۰۶

حدود ۷۰ درصد از مواد اولیه، صد درصد ماشین آلات و ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز ماشین آلات نساجی از خارج از کشور وارد می‌شود.

یک فعال صنعت نساجی گفت: صنعت نساجی ما در زمینه واردات مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات و دانش فنی به خارج از کشور وابسته است و به همین دلیل تحریم‌ها کار را برای این صنعت سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدآرش امامی افزود: حدود ۷۰ درصد از مواد اولیه، صد درصد ماشین آلات و ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز ماشین آلات نساجی از خارج از کشور وارد می‌شود.

مدیرگروه رشته نساجی دانشگاه علمی کاربردی؛ متناسب نبودن ارزش محصولات نساجی با تورم در کشور را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و افزود: از آذر ۸۹ تاکنون که طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شده، تولیدات نساجی کشور به دلیل کمی قدرت خرید مردم، متناسب با تورم گران نشده و این مسئله کاهش سرمایه در گردش واحدهای نساجی به میزان یک سوم قبل را به دنبال داشته است.

این مدیرعامل واحد صنعتی تقدیر شده در سال ۹۳، گفت: فرسودگی ماشین آلات نساجی و مدیریت غیرعلمی در کارخانه‌ها باعثشده است بهره وری کارخانه‌های نساجی در کشور پایین باشد.

امامی افزود: بهره وری پایین عاملی برای بالا رفتن قیمت محصولات نساجی و کیفیت پایین آن است که در این شرایط حتی اگر جلوی واردات را هم بگیریم، نیاز داخلی از نظر کمیت و کیفیت تامین نمی‌شود.

وی تغییر نگرش در سازمان بر مبنای غلبه بر مشکلات، افزایش بهره وری در حوزه‌های نیروی انسانی، ماشین آلات، انرژی و سرمایه و ارزش گذاری به نیروهای انسانی را از جمله راهکارهای غلبه بر این مشکلات دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز