خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشوردراصفهان:

کمیسیون های پزشکی در ایجاد امنیت شغلی اهتمام بیشتری کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۳۵

حمایت از نیروهای کار وحوادثناشی از کار جز وظایف اصلی و قطعی سازمان تامین اجتماعی است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور در همایش سراسری هم اندیشی روسای کمیسیون های پزشکی سازمان تامین اجتماعی که صبح امروز در اصفهان آغاز به کار کرد گفت: یکی از مهمترین کارکرد های بیمه های اجتماعی، ایجاد امنیت اجتماعی برای نیروهای مولد جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، تقی نوربخش، افزود: یکی از موفقیت های سازمان تامین اجتماعی که با تلاش و مساعی کارکنان این سازمان در سراسر کشور بدست آمده است، ارتقا کمی و کیفی درمان، تعامل با شرکای اجتماعی و تلاش در جهت پایداری منابع و افزایش رضایتمندی بیمه شده گان بوده است.

وی دور شدن سازمان از حاشیه ها در دولت قبل را مهمترین اتفاق پیش روی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: اعتماد سازی مجدد و ایجاد امنیت بین مردم و شرکای اجتماعی سازمان از مهمترین دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود: کارفرما و جامعه کارگری برای پرداخت حق بیمه باید مطمئن باشد که این منابع در جهت صحیح و ماموریت های سازمان هزینه می شود و برای ایجاد این تعامل باید اعتماد به شرکای اجتماعی سازمان بازگردد.

وی یکی از مخاطرات جدی سازمان تامین اجتماعی طرح انتزاع بخش درمان کشور از سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سایه اعتماد سازی و کارشناسی های انجام شده مجلس شورای اسلامی طرح تجمیع منابع درمان دستگاه های بیمه گر را از دستور کار خود خارج کرد.

نوربخش؛ در ادامه یکی از مهمترین کارکرد های تامین اجتماعی را ایجاد امنیت خاطر برای بیمه شدگان عنوان کرد و خطاب به روسای کمیسیون های پزشکی این سازمان گفت: ایجاد امنیت شغلی امنیت اجتماعی و فکری و پوشش های درمانی از جمله وظایف قانونی سازمان در عمل به تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت می باشد که باید کمیسیون های پزشکی با دقت نظر در برقراری و یا تائید استراحت های پزشکی بیمه شدگان اهتمام نمایند.

وی افزود: ما معتقد هستیم که اگر بیمه شده بر اساس قوانین موجود مشکلی برایش حادثشد درصدد رفع مشکل برآییم.

وی ادامه داد: حوادثناشی از کار و حمایت از نیروهای کار جز وظایف اصلی و قطعی سازمان تامین اجتماعی است.

وی قضاوت و عدالت در صدور رای در کمیسیون های پزشکی را امری شرعی و فنی دانست و گفت: کمیسیون های پزشکی و یا هیات های تشخیص باید رایی صادر کنند که برابر کتاب قوانین و دانش فنی استوار باشد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: متاسفانه به مدت شش سال تشکیلات ستادی کمیسیون های پزشکی در این سازمان وجود نداشت که از این محل هزینه های زیادی را به منابع سازمان وارد کرد.

نوربخش؛ در ادامه به ایجاد ساختار متناسب برای کمیسیون های پزشکی اشاره کرد و گفت: بازنگری در مراتب و امتیاز دهی برای درصد های از کارافتادگی و همچنین استفاده از فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری از جمله برنامه های این سازمان در بخش کمیسیون های پزشکی است

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار نفر در سال برای تشکیل پرونده های غرامت به کمیسیون های پزشکی سراسر کشور مراجعه می کنند که اگر مکانیزم رسیدگی در کمیسیون ها فنی نباشد مشکلات زیادی را برای بیمه شده و سازمان ایجاد می کند.

وی در پایان بر رابطه بی طرفی پزشک و بیمار تاکید کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی درصدد اصلاح فضاهای فیزیکی با هدف افزایش رضایتمندی مراجعین و بیمه شدگان می باشد.

در ادامه این همایش با حضور مدیر عامل، رئیس هیات مدیره، معاون درمان، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل و مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس، همزمان سه طرح شامل پروژه بازسازی کامل اورژانس بیمارستان دکتر شریعتی، رستوران بیمارستان دکتر غرضی و نوسازی کامل درمانگاه اعلمی هرندی افتتاح شد.

در ادامه نیز رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به نقش مدیریت فناوری در ارتقای عملکرد سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که مخاطبین سازمان در بهره گیری خدمات سازمان داشته اند، عدم به کارگیری از اتوماسیون اداری و فناوری اطلاعات بود که خوشبختانه بستر و زیرساخت های بهره گیری فناوری در سازمان فراهم شده است.

عباس کبریایی زاده افزود: بیمه شدگان و مخاطبین، ساختارهای تصمیم ساز سازمان هستند و شایسته است از حقوق بیمه شدگان دفاع کنیم.

وی رویکرد سازمان تامین اجتماعی را بر مدیریت کارآمد دانست و گفت نوآوری، پویایی، مشارکت جویی و شفافیت در هزینه ها از جمله شاخصه های مدیریت کارآمد در سازمان تامین اجتماعی است و باید در بکارگیری مدیران در این سازمان از افراد شایسته و با تعهد و تخصص بهره گرفت.

پرداخت ۸۲ درصد هزینه ها ی غرامت دستمزد به بیماران

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این همایش سراسری با اشاره به پرداخت مستمری از کار افتادگی گفت: از ابتدای سال تا مرداد ۹۳،۱۲۳ هزار و ۵۶۵ نفر از کار افتاده در کمیسیون های پزشکی شناخته شده اند که سازمان تامین اجتماعی تا کنون ۸۰ میلیارد تومان جهت مستمری از کار افتادگی پرداخت کرده است.

محمد حسن زدا؛ متوسط سن این افراد را ۴۲ سال عنوان کرد و افزود: متوسط سابقه پرداخت حق بیمه از کار افتادگان کلی ۱۰ سال بوده است که متوسط پرداخت مستمری آنان ۸ سال می باشد.

زدا به هزینه پرداخت غرامت دستمزد در سال گذشته توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان غرامت دستمزد پرداخت شده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی کشو افزود: ۸ درصد از هزینه ها غرامت دستمزد مربوط به حوادثناشی از کار و ۸۲ در صد مربوط به بیماری ها است.

وی پشتیبانی از کمیسیون های پزشکی را وظیفه سازمان تامین اجتماعی دانسته و این سازمان باید به شخصیت حقوقی، مستقل و استقلال رای این کمیسیون احترام بگذارد.

وی در ادامه بر حذف زمینه های شکل گیری تقاضاهای القایی که عموما از سوی مراجعین به دلیل چند بیماری مطرح می شود تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های موجود از آئین نامه های کمیسیون های پزشکی استفاده مطلوب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز