خبرگزاری کار ایران

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

افزایش آگاهی مردم، رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۰۱

رسانه‌ها موظفند که حقیقت‌ها را منعکس کند چراکه اگر صدق گفتار و نوشتار نداشته باشد، علم وی نه تنها نافع نیست بلکه عقوبت هم دارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در دستورات دینی، برای تمام کسانی که علم نافعی دارند، وظیفه اطلاع‌رسانی به عنوان یک وظیفه مهم مطرح شده و هنر این افراد، انتقال علم به دیگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غفاری‌پور امروز در همایش " بسیج، رسانه و گفتمان ولایت " با بیان اینکه در متون دینی و اسلامی در خصوص اخلاق خبرنگاری و رسانه‌ای تاکید زیادی شده است، گفت: مهمترین اشتراک مبلغان و خبرنگاران، رسالت آنها در افزایش آگاهی و ارتقای بینش مردم در موضوعات مختلف است.

وی تاکید کرد: براساس آموزه‌های دینی، حق‌مداری، قطعیت خبر، منبع موثق، صیانت از خبر، رعایت حریم خصوصی، سودمندی خبر، پذیرش مسوولیت خبر، پرهیز از هیاهو و غوغاسالاری، استفاده از ادبیات نیکو در خبر، دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و شناخت دوست و دشمن از ویژگی‌های مهم یک رسانه و خبرنگار است.

حجت الاسلام غفاری‌پور اظهار کرد: صیانت از خبر به این معناست که منبع و خبر، هردو صحیح و موثق هستند اما خبرنگار با قلم خود، آن را تقطیع کرده و مفهوم خبر را تغییر می‌دهد. خبرنگاران باید اخلاق را در کار خود رعایت کنند چراکه در مقابل اخبار خود، مسوول بوده و باید پاسخ‌گو باشند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: براساس آموزه‌های دینی، حق مداری، قطعیت خبر، منبع موثق، صیانت از خبر، رعایت حریم خصوصی، سودمندی خبر، پذیرش مسوولیت خبر، پرهیز از هیاهو و غوغاسالاری، استفاده از ادبیات نیکو در خبر، دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و شناخت دوست و دشمن از ویژگی‌های مهم یک رسانه و خبرنگار است.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری‌پور خاطرنشان کرد: یک رسانه موظف است که حقیقت‌ها را منعکس کند چراکه اگر صدق گفتار و نوشتار نداشته باشد، علم وی نه تنها نافع نیست بلکه عقوبت هم دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی خبرنگاران و رسانه‌ها برای برجسته کردن خبر خود، آن را با کذب، ادغام کرده و خبر را با جعل و تدلیس می‌آمیزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز