خبرگزاری کار ایران

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان هشدار داد:

آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و دام است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۸۱

انواع ویروس بیماری آنفولانزای پرندگان، در دستگاه تنفس، گوارش و اعصاب، جایگزین شده و در کنار سایر علائم بالینی، باعثکاهش تولید طیور می‌شود که این کاهش تولید، اثرات اقتصادی زیانباری بر صنعت طیور و همچنین سلامت و بهداشت عمومی جامعه دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان در کارگاه آموزشی مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: این کارگاه به منظور آشنایی بیشتر تولید کنندگان با راهکارهای بهداشتی پیشگیرانه، مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مسعود غفاری گفت: این کارگاه آموزشی در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی اداره‌کل دامپزشکی استان و برای بالغ بر ۹۰ نفر از مرغداران این شهرستان برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان گفت: فراگیران در این کارگاه آموزشی با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، راههای پیشگیری، ایمنی و نحوه مبارزه با آن به طور کامل آشنا شدند.

وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و گزارش مواردی از درگیری برخی از کشورها در مناطق اروپا و آسیا با این بیماری خطرناک، رعایت اصول و اقدامات بیوسکیوریتی و همکاری تولیدکنندگان با شبکه دامپزشکی شهرستان از مهم‌ترین فعالیت‌های پیشگیرانه در این راستا به شمار می‌رود.

غفاری، ضمن اشاره به مشترک بودن آنفولانزای فوق حاد پرندگان بین جامعه انسانی و دامی گفت: در صورت بروز این بیماری در جامعه انسانی، امنیت و بهداشت عمومی جامعه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

وی گفت: انواع ویروس بیماری آنفولانزای پرندگان، در دستگاه تنفس، گوارش و اعصاب، جایگزین شده و در کنار سایر علائم بالینی، باعثکاهش تولید طیور می‌شود که این کاهش تولید، اثرات اقتصادی زیانباری بر صنعت طیور و همچنین سلامت و بهداشت عمومی جامعه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز