خبرگزاری کار ایران

با انتشار نامه‌ای صورت گرفت؛

اعتراض فعالان محیط زیست به احتمال صدور مجوز فعالیت یک سیرک در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۸۲۵

شبکه سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان با انتشار نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست، نسبت به انتشار اخباری در مورد صدور مجوز برپایی یک سیرک در اصفهان واکنش نشان داد و نسبت به عواقب این تصمیم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، متن کامل این نامه خطاب به مهندس محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به این شرح است:

احتراماً همانطور که مستحضر هستید در یک دهه گذشته فعالیت سیرک حیوانات همواره مورد اعتراض حامیان حیوانات و محیط زیست در ایران بوده است. سیرک ها به دلیل آزار و شکنجه حیوانات در زمان آموزش و اجرای نمایش و همچنین مسائلی مثل دست داشتن در خرید و فروش حیات وحش همواره مورد اعتراض حامیان حیوانات در سراسر جهان بوده است.

مجموعه اعتراضات طرفداران محیط زیست نسبت به سیرک حیوانات سبب به وجود آمدن کمپین سیرک نه با حمایت بیش از 40 گروه غیردولتی زیست محیطی  شد. پس از انتشار  فتوای 14 مرجع معظم تقلید مبنی بر جایز نبودن آزار حیوانات و همچنین حمایت سرکار خانم دکتر ابتکار از کمپین سیرک نه و اعلام مخالفت با سیرک حیوانات در آبان 1393، به تدریج ادارات کل استانها به این پویش مردمی پیوستند و با انتشار نامه هایی اعلام کردند اجازه برگزاری سیرک حیوانات در استانهای خود را نمی دهند.

بر همین اساس، مهندس حمید ظهرابی مدیرکل محترم محیط زیست اصفهان در نهم آبان سال گذشته با صدور نامه ای مخالفت استان اصفهان با برگزاری سیرک حیوانات را اعلام کرد. ضمن اینکه استان اصفهان زمستان سال گذشته میزبان نخستین سیرک بدون حیوانات بود تا پیشتازی خود در احترام به حقوق حیوانات را ثابت کند.

در روزهای گذشته و در شرایطی که انزجار عمومی از حیوان آزاری در صدر اخبار کشورمان در هفته های گذشته قرار گرفته است در کمال حیرت و ناباوری خبرهایی مبنی بر صدور مجوز یکی از سیرک های بزرگ و متمول که سابقه سیاهی در حیوان آزاری دارد برای اجرای نمایش در اصفهان شنیده می شود! ظاهراً مراحل صدور مجوز اجرای این سیرک در تهران در حال انجام است.

اگر خدای نکرده به هر دلیلی این شایعه به واقعیت تبدیل شود علاوه بر بی توجهی به نظرات مراجع اعظام و باطل‌شدن نظر ریاست محترم سازمان و مدیران کل، سبب بی اعتمادی گسترده بین سمن های محیط زیست استان و کشور نسبت به سازمان حفاظت محیط زیست خواهد شد و این پرسش مطرح می شود که سازمانی که بر عهد خود برای مقابله با چند سیرک وفادار نمی ماند آیا توان حل مشکلات بزرگ محیط زیست کشور را دارد؟

سمن های محیط زیستی اصفهان از جنابعالی درخواست دارد ضمن پیگیری مساله فوق اجازه ندهد منافع یک سیرک باعث ایجاد دیوار بی اعتمادی بین سمن ها و سازمان شود و اندک سرمایه اجتماعی به وجود آمده در این میان تباه و نابود شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز