خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت و گو با ایلنا:

ساخت مسیرهای ترانزیتی،‌ تقاضا را افزایش نمی دهد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۳۲۳

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به ساخت آزادراه ترانزیتی تبریز- بازرگان،‌‌ گفت: ‌ بهبود مسیر و ساخت جاده های جدید،‌ تردد ترانزیت را سریع تر و سهل تر می کند اما باعث افزایش تقاضا نمی شود.

محمد جواد عطرچیان در گفت و گو با ایلنا تاکید کرد: تقاضای ترانزیت خارج از مرزهای ایران شکل می گیرد و طول مسیر ترانزیت را اقتصادی می کند اما وقتی آزادراه جدیدی اختلاف فاحشی در طول مسیر ایجاد نمی کند از لحاظ ایمنی و سرعت مورد توجه قرار می گیرد اما منجر به افزایش تقاضا منجرنمی شود.      

‌وی درباره مسیر ترانزیتی بازرگان گفت: با طرف ترک در رابطه با تعریض جاده های فعلی مذاکراتی شده است اما اینکه جاده به اتوبان تبدیل شود و تقاضا برای ترانزیت افزایش یابد،‌ تصور درستی نیست.   

عطرچیان ادامه داد:‌ قطعا در صورت بهسازی مسیر ترانزیتی از بندر عبارس تا بازرگان تردد و ترانزیت بسیار روان می شود اما میزان بار افزایش نمی یاید.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به عوامل تاثیر گذار در افزایش ترانزیت گفت:‌ مهم ترین عامل افزایش ترانزیت و درآمدهای حاصل از آن ،‌ بهبود روابط خارجی است و کاهش و لغو تحریم ها به طور مستقیم  بر روی افزایش ترانزیت تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: درسال گذشته بالای 12 میلیون تن کالا از ایران ترانزیت شد و قطعا با بهبود روابط خارجی این رقم افزایش چشم گیری خواهد داشت که در اینجا روانسازی مسیرها و کاهش زمان سیر و افزایش ایمنی تردد جاده ای،‌ باعث افزایش رضایتمندی مشتریان می شود.   

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز