خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایلنا :

وجود 132 هزار کیلومتر راه برای روستاهای بالای 20 خانوار/ نیاز 14 هزار میلیارد تومانی برای احداث 38 هزار کیلومتر راه روستایی

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۲۱۸

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 132 هزار کیلومتر راه روستایی برای روستاهای بالای 20 خانوار وجود دارد، گفت: تا کنون رقمی از بودجه 94 تخصیص داده نشده است و پروژه ها به کندی پیش می رود.

سید حسن میرشفیع در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به اشاره به کمبود منابع وزارت راه و شهرسازی برای احداث و تکمیل پروژه‌ها،‌ اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز رقمی از بودجه سال جاری وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده نشده است، سرعت پیشرفت پروژه‌ها کند شده است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی زمان تخصیص بودجه را مشخص می کند و هنوز زمان پرداخت اعتبارات معلوم نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام هدف گذاری‌های معاونت ساخت راه های روستایی مشروط به زمان و میزان تخصیص بودجه است،‌ گفت: بخشی از اعتبارات این معاونت صرف مرمت راه‌ها و بخشی صرف  آسفالت جاده‌های روستاهای بالای 50 خانوار کشور می‌شود که در این بخش ها اولویت با استان های سیستان و بلوچستان،‌ آذربایجان غربی خراسان شمالی است.

میرشفیع با بیان اینکه راه های روستایی برای روستاهای بالای 20 خانوار احداث و آسفالت این راه ها برای روستاها بالای 50 خانوار می‌شود،‌ گفت:‌ در حال حاضر132 هزار کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار وجود دارد که  23 هزار کلیومتر راه روستایی دیگر برای روستاهای بالای 20 خانوار نیاز است البته تمام این روستاها راه دسترسی دارند.  

وی افزود: همچنین برای روستاهای بالای 50 خانوار هم 15 هزار کیلومتر نیاز است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اعتبارات مورد نیاز ساخت راه های روستایی برای روستاهای بالای 20 خانوار و آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار گفت:‌ برای ساخت و اسفالت این 38 هزار کلیومتر  به علاوه روکش راه های موجود و بهسازی و ایمن سازی چیزی حدود 14 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.       

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز