خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی:

رکورد شکسته شد/ خرید 8 میلیون تن گندم پیش بینی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۹۸

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در کشور تاکنون به حدود 6.9 میلیون تن رسیده، در حالی که تا پایان فصل خرید سال گذشته در مجموع حدود 6.7 میلیون تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده بود.

به گزارش ایلنا، علی قنبری افزود: تاکنون 6 میلیون و 883 هزار تن گندم از گندمکاران در سراسر کشور خریداری شده و عملیات خرید در بیشتر نقاط کشور به جز استان های جنوبی ادامه دارد.

وی با بیان آنکه براین اساس پیش بینی می شود خرید 8 میلیون تنی ابتدای سال محقق شود، تصریح کرد: در پایان فصل خرید سال گذشته، حدود 6.7 میلیون تن گندم خریداری شد که در حال حاضر با این مقدار خرید، شاهد افزایش بیش از 200 هزار تن هستیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تعداد مراکز خرید مستقر در سراسر کشور را یک هزار و 112 مرکز دانست و اظهارداشت: کشاورزان گندم ها را در قالب بیش از یک میلیون و 93 هزار محموله به این مراکز تحویل داده اند.

معاون وزیر جهادکشاورزی ارزش ریالی گندم های خریداری شده را حدود 8 هزار میلیارد تومان اعلام و بر سرعت عمل مراجع ذیربط، به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در زمینه تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز خرید تضمینی برای پرداخت به روز دسترنج کشاورزان تاکید کرد.

قنبری افزود: از مبلغ 8 هزار میلیارد تومان بهای گندم خریداری شده، تاکنون 5 هزار و 900 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده و امیدواریم بانک ملت نسبت به پرداخت مابقی سهم خود از تسهیلات مربوطه سریعتر اقدام کند، تا رضایت گندمکاران کشور جلب شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بیشترین خرید مربوط به استانهای خوزستان با خرید بیش از 962 هزارتن، گلستان 888 هزار تن و فارس 730 هزار تن بوده است.

قنبری رشد چشمگیر خرید گندم در برخی از استان ها را دلیل افزایش میزان خرید در سال جاری دانست و افزود: امسال در استان گلستان شاهد افزایش حدود 280 هزار تنی خرید گندم بوده ایم، در حالی که در سال گذشته و در پایان فصل، مراکز خرید این استان 406 هزار تن خریداری کرده بودند.

معاون وزیر جهادکشاورزی استان اردبیل را یکی دیگر از استان هایی اعلام کرد که خرید تضمینی گندم در آن نسبت به سال گذشته 200 هزار تن افزایش یافته و به بیش از دو برابر کل خریدسال قبل رسیده است.

قنبری درباره رشد خرید گندم در سایر استان ها، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون نسبت به کل خرید سال گذشته اصفهان با خرید 150 هزار تن گندم رشد 3 برابری را تجربه کرده و البرز 30 هزار تن، تهران 36هزار تن، خراسان رضوی 135 هزار تن و در مازندران 80 هزار تن افزایش خرید داشته ایم.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: وزن خالص گندم های خریداری شده با کسر میزان افت مفید و غیرمفید و سن زدگی گندم ها در سال جاری حدود 6 میلیون و 700 هزار تن است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز