خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم در گفت‌وگو با ایلنا:

علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی به حوزه‌های پتروشیمی / از درآمدزایی 50 میلیارد دلاری بانکرینگ محروم مانده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۸۴۸

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد قشم با بیان اینکه 209 طرح پایین دستی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی برای واگذایر به سرمایه گذار خارجی تعریف شده است،‌ گفت:‌ پتروشیمی مهم ترین حوزه برای سرمایه گذاران خارجی در بازار ایران است.

رضا باقری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تعاملات با سرمایه گذاران خارجی، اظهار کرد: در چند سال گذشته از تعامل با سرمایه گذاران خارجی و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران محروم بودیم و متاسفانه اطلاعات سرمایه گذاران خارجی از بازار ایران در حد صفر است.

وی افزود: برای اینکه بدانیم علاقه‌مندی سرمایه گذاران خارجی به چه حوزه‌ای است تنها نباید به معرفی پروژه‌ها اکتفا کنیم و بلکه باید به طور مستمر در ارتباط با سرمایه گذاران باشیم و برای هر پروژه‌ای کارگروه و جلسات تخصصی تشکیل شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با بیان اینکه آماده تعامل با سرمایه گذاران کشورهای اروپایی هستیم، ‌ گفت: بیشترین علاقه‌مندی سرمایه گذاران خارجی به حوزه‌های پتروشیمی است از این رو ۲۰۹ طرح پایین دستی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تعریف کرده‌ایم که تمام این پروژه‌ها قابلیت سرمایه گذاری دارند و آماده جذب سرمایه گذار هستند.

باقری‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه بانکرینگ در منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: امروز از درآمدزایی ۵۰ میلیارد دلاری حاصل از بانکرینگ محروم مانده‌ایم این در حالی است که مسیر ما نزدیک‌تر از مسیر بندر فجیره است و سوخت بندر فجیره هم از بنادر ایرانی تامین می‌شود. از سویی دیگر عمق آب‌های شمال و جنوب جزیر قشم بهترین شرایط را برای ساخت پروژه بانکرینگ ایجاد می‌کند.

وی درباره هزینه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در پروژه بانکرینگ، ادامه داد: اگر این طرح در قالب مگاپورت اجرا شود به سرمایه‌ای حدود ۱. ۵ تا ۲ میلیارد دلار نیاز دارد و اگر تنها به ایجاد تانکفارم‌ها محدود شود، ‌ به سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم افزود: در حال حاضر یک شرکت ایرانی با مشارکت یک شرکت چینی (پتروچاینا) برای ورود به این پروژه به صورت جدی و رسمی اعلام آمادگی کرده‌اند.

باقری‌نژاد با بیان اینکه امروز ارزان‌ترین راه برای تبادل کالا راه دریا است، اظهار کرد: در حال حاضر پکیج‌های سرمایه گذاری در حال آماده سازی و تدوین هستند و این بسته‌ها باید به روز شوند و سیاست ما این است که با لحاظ تکنولوژی‌های روز بسته‌های معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری را به روز و در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز