خبرگزاری کار ایران

رئیس سندیکای داروی دامپزشکی:

مرغ ایرانی هورمون ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۸۱۴

رئیس سندیکای داروی دامپزشکی از صادرات داروی دام و طیور به 14 کشور دنیا خبر داد.

حجت‌الله ذبیحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت تولید داروی دامپزشکی در کشور بخصوص در سال‌های تحریم بیان داشت: در زمانی که افتخار این بود که از تمام کشورهای دنیا محصولی وارد ایران شود تولید داروی دامپزشکی رشد فزاینده‌ای یافت.

وی افزود: داروی دامپزشکی به خصوص آنتی‌بیوتیک‌ها به 14 کشور دنیا از جمله عراق، امارات، عمان، روسیه، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان صادر می‌شود و قرار دادهایی نیز با کره‌جنوبی منعقد شده است.

رئیس سندیکای داروی دامپزشکی با اشاره به تولید 25 قلم محصولات گیاهی در زمینه دامپزشکی بیان داشت: متاسفانه شایعه‌ای در جامعه پزشکی وجود دارد که مرغ ایرانی را حاوی هرمون می‌داند اما در مرغ تولیدی داخلی هیچ‌گونه هرمونی وجود ندارد و کشور از بالاترین امکانات کشتارگاه برخوردار است و افتخار ما این است که با روسیه قراردادی بسته‌ایم که محصولات تولیدی در زمینه گوشت ومرغ را به این کشور صادر کنیم. مبلغ این قرارداد 12 میلیون دلار است که تاکنون ارزش محصولات صادراتی 600 هزار دلار است.

وی افزود: در سال 93، ارزش صادراتی دارو از ایران 38 میلیون دلار بوده است و در سال جاری ارزش صادراتی دارو نیز تاکنون 19 میلیون دلار است که پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به 50 میلیون دلار در پایان سال برسد.

رئیس سندیکای داروی دامپزشکی با اشاره به برنامه‌ریزی صادر کنندگان برای رساندن رقم صادراتی به صد میلیون دلار برای سال 95 بیان داشت: داروهای گیاهی دامپزشکی ایرانی از  داروهای کشور فرانسه و آمریکا ارزانتر تولید می‌شود وکیفیت محصولات بسیار بالا است و البته باید به تکنولوژی بالای کشورهای رقیب نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز