خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

اروپایی‌ها ماشین آلات را در ایران تولید می‌کنند / برخوردها از روی عزت بود

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۰۲۲

ما تا قبل از این به دنبال ورود ماشین آلات با آخرین تکنولوژی روز بودیم اما از دستاورد های این سفر این بود که ما با طرف‌های اروپایی قراردادهایی را منعقد کردیم که ماشین آلات را در ایران تولید کنند.

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اهمیت سفر اروپایی رئیس جمهور و برخی از حواشی ایجاد شده در این سفر مبنی بر وابستگی کشور در اثر قراردادها گفت: آن چیزی که من به عنوان یکی از نمایندگان بخش خصوصی دیدم عزت هیئت ایرانی و برخورد از روی عزت اروپایی‌ها با هیئت همراه رئیس جمهور بود.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: این احترام و تکریم در طول 37 سال پیروزی انقلاب کمتر اتفاق افتاده که این امر مدیون سیاست و دیپلماسی خارجی کشور است. بر همین اساس باید به دولت خسته نباشید بگوییم. هرچند در این سفر ایراداتی هم وجود داشت که من همان جا به رئیس جمهور متذکر شدم از جمله لزوم توجه به بنگاه‌های کوچک و SME ها، اما در کل مزایای این سفر به ضعف‌هایش کاملا برتری داشت.

فاضلی افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در این سفر رخ داد این بود که ما تا قبل از این به دنبال ورود ماشین آلات با آخرین تکنولوژی روز بودیم اما از دستاوردهای این سفر این بود که ما با طرف‌های اروپایی قراردادهایی را منعقد کردیم که ماشین آلات را در ایران تولید کنند به طور مثال علاوه بر چرم، در صنعت آلومینیوم ما توانایی‌های خوبی در ایران داریم به طوری‌که توانایی ساخت 67 درصد از قطعات دستگاه پرس را در داخل داریم که اکنون با مشارکت طرف‌های اروپایی توانایی خوبی در ساخت این دستگاها خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: طرف‌های اروپایی هم تمایل به سرمایه گذاری در ایران و مشارکت در طرح‌های صنعتی دارند اما شرایطی دارند که باید آن شرایط را فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز