خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گفت وگو با ایلنا:

وزیر کار به هیچ جریان سیاسی اجازه دست‌اندازی به سرمایه کارگران را نداد/ سود ۱۸ درصدی شرکت‌های شستا در سال مالی گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۲۶۰

قائم مقام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه در دولت یازدهم هیچ یک از جریان های سیاسی فرصت دست اندازی در سرمایه های متعلق به کارگران و بازنشستگان را نیافتند، گفت: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در 4 سال گذشته از تبدیل شدن «شستا» به حیات خلوت گروه ها و جریان های سیاسی جلوگیری کرد.

مرتضی لطفی، نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با تاکید بر اینکه در طول دولت یازدهم، مدیریت«علی ربیعی» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گونه ای بود که مجموعه بزرگ و مهم شستا را از  بازی‌های جریان‌های سیاسی مصون نگه داشت، اظهار داشت: بر اساس رویکرد علمی در اداره شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه تامین اجتماعی که خواست و تاکید مدیران ارشد وزارتخانه متنوع بود، شرکت های زیر مجموعه شستا در سال  مالی گذشته بین 12 تا 18 درصد سوددهی داشتند که این امر در شرایط سخت اقتصادی کشور کاری بزرگ محسوب می شود.

وی تاکید کرد: مجموع دارایی های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) رقمی بالغ بر 85 هزار میلیارد تومان است که با چنین حجم دارایی، شستا از جمله بزرگ ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

لطفی ادامه داد: بدیهی است حفظ سلامت و کارآمدی این مجموعه بزرگ اهتمام ویژه ای می طلبد که شخص وزیر کار برای حفظ سرمایه‌ای که متعلق به کارگران و بخش بزرگی از بازنشستگان است، همواره توجه ویژه ای داشته و با فشارهای موجود به هیچ یک از جریان های سیاسی اجازه دست اندازی به سرمایه متعلق به کارگران و بازنشستگان را نداده است.

قائم مقام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اشاره به اینکه 10 درصد سهام بازار سرمایه در اختیار شرکت‌های تابع شستا است، گفت: در سال گذشته توفیقات قابل قبولی در حوزه صادرات داشته ایم به نحوی که در دوره مورد اشاره شرکت‌های تابعه شستا رقمی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) دارای هلدینگ های انرژی، دارویی، حمل و نقل، گردشگری و عمران است.           

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز