خبرگزاری کار ایران

اسکندر زند تشریح کرد:

دستاورد دولت یازدهم در تولید و ثبت اقلام کشاورزی/ ثبت 41 برند کود و سم در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۷۳

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در دولت یازدهم هشت هزار و 41 برند کود و سم در دولت یازدهم ثبت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی روز سه شنبه 14 شهریور در پنجمین گردهمایی سراسری کشت های پاییزه سال زراعی (97-1396) که در سالن خوشه این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 625 تقاضا برای کنترل کیفی برند سم دریافت شد که تاکنون 175 مورد پایش و ثبت و 25 مورد رد شده و مابقی در حال آزمایش است.

وی افزود: کودها از لحاظ آلاینده ها و فلزات سنگین آزمایش شدند که هفت هزار و 866 برند کود در آزمایشات کنترل کیفی سالم و یک هزار و 400 برند کود تقبلی بودند. در این بین ٣٣٨ نوع کود وارداتی است.

زند افزود: مدیریت تغذیه خاک در مزارع پایلوت 27 درصد افزایش عملکرد محصول داشته است .

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: سال گذشته، 60 رقم جدید بذر داخلی و خارجی از سوی محققان سازمان تحقیقات در کشت پاییزه به کشاورزان سراسر کشور معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در زمینه تامین هسته های اولیه بذر خودکفا هستیم، گفت: در زمینه تحقیقات کشاورزی با سازمان های بین المللی سیمیت، ایکاردا و فرانسه همکاری داریم.

زند اظهارداشت: در موسسه تحقیقات دیم کشور دو رقم جدید گندم و نخود برای افزایش عملکرد معرفی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جایی در کشور نیست که مسئول پهنه نداشته باشد، افزود: آموزش بلندمدت مسئولان مروج پهنه، در دستور کار سازمان تحقیقات قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز